حجت الاسلام فریدون مطهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح تابستانی فرهنگی و معنوی در راستای معنویت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت اقشار آینده ساز جامعه با محوریت تربیت حافظان قرآنی از 17 تیرماه امسال درآستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان آغاز شده و تا 27 مردادماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه که تقویت باورهای دینی و معنوی و نیز ترویج فرهنگ اسلامی در بین جوانان و نوجوانان از اهداف اجرای این طرح است ادامه داد: در این طرح فرهنگی، 900 پسر و 500 دختر جوان و نوجوان شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه های آموزشی، تفریحی، فرهنگی و قرآنی از مهم ترین رویکردهای اجرایی این طرح بوده که برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در بخش دختران و پسران اجرا می شود.
وی گفت: تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی و نیز آموزه های تربیتی در قالب برنامه های متنوع بیان سیره زندگانی ائمه معصومین (ع)، آموزش احکام، تفسیر، مفاهیم قرآنی و موضوعات هنری برای شرکت کنندگان رایه می شود.
وی افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی، زیارتی و سیاحتی و نیز حضور در برنامه های معنوی و کتابخوانی از جمله برنامه های پیش بینی شده در قالب طرح نشاط معنوی برای جوانان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه این طرح در 6 مرکز به صورت مستمر در طول تابستان اجرا می شود اضافه کرد: طرح نشاط معنوی در محل آستان مقدس امامزادگان سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع)، جامعه القرآن کریم، موسسه قرآنی اباصالح امیرکبیر، موسسه فرهنگی و تربیتی اباصالح و موسسه محدثه النبی این شهرستان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، طرح نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در فصل تابستان به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
شهرستان مراغه دارای 667 موقوفه شامل 619 متصرفی، 47 غیرمتصرفی و یک هزار و 691 رقبه است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.