به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب از توسعه مدارس خاص انتقاد کرد و گفت: ایجاد مدارس خاص نوعی ترویج تبعیض آموزشی در میان دانش آموزان است.
وی افزود: در حالی که این مدارس از امکانات دولتی استفاده می کنند اما اخذ شهریه باعث می شود افراد زیادی نتوانند در این مدارس تحصیل کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود شرایط خاص و ویژه آموزشی باعث استقبال مردم از این مدارس می شود؛ اظهارکرد: دریافت هرگونه کمک مردمی منوط به تصویب انجمن اولیاء و مربیان این مدارس است.
فرماندار بناب با اعلام اینکه امسال 40 درصد اعتبارات شهرستان به حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده شده است، گفت: تا مهرماه امسال از 4 مدرسه جدید بهره برداری شده و چندین پروژه راکد مدرسه سازی نیز فعال خواهد شد.
وی اعلام کرد: در طول 4 سال گذشته 290 میلیارد ریال برای احداث و مقاوم سازی مدارس این شهرستان هزینه شده است که در سطح استان کم نظیر است.
مدیرآموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه اظهارکرد: هیچ یک از مدیران مدارس در حین ثبت نام حق دریافت وجه غیرقانونی از والدین را ندارند.
داوود اسدزاده از اینکه برخی مدیران خروجی تحصیلی خود را به گرفتن وجه خلاصه می کنند، اظهارتأسف کرد و افزود: مدیران نباید در ازای تحویل کارنامه تحصیلی وجوهی را از والدین مطالبه کنند.
وی دریافت هرگونه وجه اجباری تحت عنوان کمک به مدرسه را غیرقانونی اعلام و تأکیدکرد: عملکرد مدیران مدارس در این زمینه تحت نظر است و با افرادی که خارج از قانون به دریافت وجه اقدام کنند، برخورد خواهد شد.
مدیرآموزش و پرورش بناب در ادامه با اشاره به اینکه هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود ندارد، اعلام کرد: در این شهرستان علاوه بر جذب دانش آموزان واجب التعلیم، مدیران مدارس با شناسائی والدین بی سواد و هدایت آنها به کلاس های آموزشی زمینه باسواد شدن آنها را نیز فراهم آورده اند.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.