به گزارش ایرنا، محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، از تولید کنندگان چرم درخواست کرد تا برای تصاحب هرچه بیشتر بازار به دنبال بازاریابی داخلی و خارجی و برند سازی باشند.
وی با تاکید بر اینکه بازاریابی داخلی، برندسازی، رده بندی محصولات و تشخیص ذائقه بازار در زمینه تولید مصنوعات چرمی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تولید کنندگان کفش‌های طبی برای جذب درصد بیشتری از بازار داخلی و خارجی باید بیشتر به ظاهر محصولات تولیدی خود بپردازند تا بتوانند بازار گسترده تری را داشته باشند.
فرهنگی ادامه داد: بخشی از مشکلات فعالان عرصه چرم کشور نیز باید با حمایت‌های دولتی در زمینه تسهیلات و تنظیمات گمرکی برطرف شود.
وی با بیان اینکه برخی دیگر از مشکلات صنعت چرم توسط خود تولید کنندگان باید حل شود، گفت: این مباحث شامل نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات تولید شده و ارائه پیشنهاد به دستگاه‌های مختلف برای کاهش هزینه‌ها، تامین آسان مواد اولیه و برطرف شدن مشکلات است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه بازاریابی نامناسب از جمله مشکلات صنعت چرم است، اضافه کرد: در همه جای دنیا بازاریابی محصولات تولید شده در هر صنعتی به عهده خود تولیدکنندگان است نه دولت.
فرهنگی اضافه کرد: در این راستا اتحادیه‌ها باید در نمایشگاهای عرضه کننده تکنولوژی روز دنیا حضور داشته باشند و به شناسایی این موارد که برخی از آنها نیز ارزان قیمت هستند، پرداخته و بعد از شناسایی، آنها را برای هماهنگی انجام کارهای اجرایی و گمرکی معرفی کنند.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواد اولیه برای تولید کفش چرم جهت مصرف داخلی باید از حیوانات حلال گوشت که به‌ صورت شرعی ذبح شده، تهیه شود، گفت: این مسئله برای صادرات به کشورهای اسلامی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز مهمترین قطب چرم و کفش ایران اسلامی محسوب می شود و کفش های تولیدی این کهن-کلان شهر از زمان های قدیم تا به امروز از شهرت خاصی در بازار داخلی و خارجی برخوردار است.
البته ورود کفش های بی کیفیت و ارزان چینی در یک دهه اخیر کفش و چرم تبریز را به مشکلات متعددی مواجه کرده و دولت تدبیر و امید در قالب اعطای تسهیلات رونق تولید برای رفع مشکلات این حوزه تولیدی- صنعتی گام های اساسی برداشته است.
برگزاری نشست های کارگروه رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی تخصصی چرم تبریز مسوم به 'چرمشهر' و اتخاذ تصمیمات حضوری و میدانی کارگروه برای رفع مشکلات چند دهه ای از جمله این اقدامات است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.