به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، جواد جهانگیرزاده روز شنبه در دیدار شهردار تبریز با وی افزود: سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، تمام تلاش خود را برای استفاده از این فرصت مهم در تحکیم ارتباط با دو کشور به کار می گیرد.
شهردار تبریز نیز در این دیدار از آمادگی این شهرداری برای ایفای نقش فعال در روابط دو کشور خبر داد و گفت: این ظرفیت ارزنده از مهم‌ترین مزیت‌های گردشگری 'تبریز 2018' است.
صادق نجفی با اشاره به قابلیت‌های بین‌المللی شهرداری تبریز افزود: مدیریت شهری تبریز مصمم است تا با پشتیبانی مناسبات فرهنگی و اجتماعی کشورمان، نقش فعال و تاثیرگذار در تعامل با جمهوری آذربایجان داشته باشد.
وی با بیان این‌ که زمینه‌های تاسیس اتاق فرهنگی و هنری تبریز در باکو، توسط شهرداری تبریز به ثمر رسیده است، اظهار کرد: خواهر خواندگی تبریز با باکو و گنجه، ظرفیت مهمی است که در صورت حضور متقابل گروه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری، می‌تواند زمینه‌‌ساز همکاری‌های مهم عملیاتی شود.
شهردار تبریز یادآوری کرد: نقش سفارت ایران در جمهوری‌ آذربایجان در این خصوص همواره راهگشا بوده و انتظار می‌رود در فاصله کمتر از یک سال تا رویداد تبریز 2018 تقویت شود.
نجفی ادامه داد: این رویکرد در قالب توسعه تورهای گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری و تبادل تجربیات مدیریت شهری مورد توجه شهرداری تبریز است.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.