به گزارش ایرنا، محمد صادق پورمهدی روز شنبه در مراسم تجلیل از دهیاران استان افزود: دهیاران باید توجه داشته باشند که توسعه روستایی مساوی با مصرف آب نیست؛ اکنون سفره های زیرزمینی و آب های سطحی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.
وی ادامه داد: دهیار مدیر روستاست و هرآنچه در روستا اتفاق می افتد، دهیار نسبت به آن مسئولیت دارد؛ یکی از ماموریت های شما در روستاها رسیدگی به موضوع مصرف آب است و باید در موضوعات جدی تر کار کنید.
وی ادامه داد: اگر نگاه جامع تر به مقوله توسعه داشته باشیم، بهترین راه توسعه توجه به روستاهاست و باید تمام امکانات، ظرفیت و داشته های خود را بکار گیریم.
پورمهدی اظهار کرد: خوشحالیم که این رویکرد در نزد بسیاری از دهیاران جا افتاده و آنها به مقوله توسعه نگاه جامع داشته و وقتی مشکلی در روستا پیش می آید خود را مسئول می داند و مدیران اجرایی باید در این راه با دهیاران همکاری و همراهی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه باید الگوسازی از محیط های کوچک شروع شود، گفت: دهیاران و شوراهای روستاهای اسلامی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و تولید ایفا می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 ، گفت: یکی از محورهای گردشگری در تبریز 2018 روستاهای استان است.
وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی 44 بخش داریم، گفت: ضروری است در هر بخش یک جشنواره به بهانه های مختلف در طول سال برگزار شود که دراین خصوص فرمانداران و بخشداران باید وارد عمل شوند.
پورمهدی با اشاره به گسترش اینترنت اظهار کرد: امروز در دورترین نقطه نیز فضای مجازی گسترش یافته و باید از این فضا جهت شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های روستاها جهت جذب گردشگران استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه باید در توسعه روستایی، نقش زنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد ، گفت: زنان روستایی بیش از مردان کار می کنند ولی در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها نقشی ایفا نمی کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.