به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز پنج شنبه در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با وی افزود: آذربایجان شرقی به عنوان سرزمینی با جاذبه های متنوع گردشگری که در مسیر ارتباطی ایران و اروپا قرار دارد، می تواند با توجه به شرایط فصلی و موقعیت آب وهوایی به عنوان بخش مهمی از ظرفیت های گردشگری تلقی شود.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی علاوه بر موقعیت طبیعی دارای توانمندی ها و جاذبه های متنوع اقتصادی، فرهنگی و تاریخی و اجتماعی منحصر به فردی هم در کشور است.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: صنایع دستی می تواند در بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و تولید که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، بسیار کمک کند.
وی با تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی افزود: از تلاش های مدیرکل میراث فرهنگی استان در استفاده از ظرفیت های گردشگری، در اولویت قرار دادن گردشگری در جهت پیشرفت امور استانی و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی تقدیر و تشکر می کنیم.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: در حوزه مذهبی نسبت به معرفی مکان های مذهبی همچون امام زاده ها و در حوزه هنری در ارتباط با مفاخر، شعرا و ادبای استان می توان کارهای خوبی در این استان انجام داد و از سازمان میراث فرهنگی خواستار توجه ویژه به این استان هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن آذربایجان شرقی در مسیر اروپا و حضور گردشگران و مسافران از کشورهای همجوار در این استان باید توجه ویژه ای به آذربایجان شرقی شود.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: استاندار آذربایجان شرقی از تمام مسئولانی که در راستای پیشرفت و توسعه استان قدم بر میدارند به خوبی حمایت می کنند که از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: باید مشکلات جزئی استان را با تعامل و گفت و گو بر طرف کنیم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.