به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی 'تبریز 2018' افزود: این رویداد تنها مختص تبریز و آذربایجان شرقی نبوده بلکه رویدادی ملی و بین المللی است و تمام استان ها باید در آن مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه در این رویداد، تبریز نقش نمایندگی ایران را داشته و ظرفیت ملی و بین المللی کشور را ایفا می کند، اظهار کرد: استان ها باید نقش خود را در حوزه های مربوط به این رویداد مشخص کرده و برنامه های خود را در این زمینه به این استان اعلام کنند.
معاون رئیس جمهوری یادآوری کرد: در زمان کنونی گردشگری برای ایران یک ضرورت بوده و باید قدر این فرصت را بدانیم و تبریز 2018 را آغازی برای رونق گردشگری در کشور تبدیل کنیم.
احمدی پور با بیان اینکه باید کارهای تبلیغاتی این رویداد در کل کشور انجام شود، ادامه داد: در این راستا باید برنامه ملی تدوین شود و از جمله در تمام فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن، پایانه ها و بیلبوردهای شهری سراسر کشور این رویداد تبلیغ شود.
وی با اشاره به اینکه 178 روز برای آغاز این رویداد بین المللی باقی مانده است، بر داشتن تقویم روزشمار در بیلبوردهای شهری و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر ضرورت ایجاد و فعال سازی یک شبکه تبلیغات گسترده در سطح کشور در خصوص رویداد تبریز 2018 اظهار کرد: تیم های ملی نیز باید با لباس و لوگوی 'تبریز 2018' در مسابقه ها شرکت کنند.
احمدی پور با بیان اینکه بخش خصوصی پشتیبانی کننده اصلی این رویداد است، گفت: باید هر یک از محورهای گردشگری به یکی از بخش های تولیدی و صنعتی بخش خصوصی سپرده شود.
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری یادآوری کرد: دستگاه های اجرایی استان ها باید با مشارکت بخش خصوصی، دانشگاه ها و تشکل های غیردولتی و نظارت دستگاه های دولتی برنامه های این رویداد عملیاتی کرد.
احمدی پور، از پیگیری ورود صنعت گردشگری به گردونه استفاده از تسهیلات رونق تولید خبر داد و افزود: استفاده از این تسهیلات در صنعت گردشگری موجب رونق این صنعت در کشور می شود.
وی با تاکید بر اینکه جا و امکانی برای توقف در جهت آماده شدن برای رویداد تبریز 2018 وجود ندارد، گفت: هیچ عذری در این خصوص نه از دستگاه های ملی و نه دستگاه های استان پذیرفته نیست.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: رویداد 2018 قرار است ایران را به عنوان کشوری که ناشناخته بوده و دارای ظرفیت های گردشگری زیاد است، به دنیا معرفی کند.
احمدی پور، ادامه داد: باید بدانیم که این رویداد برای ما حیاتی بوده و باید به خیز بلند کشور در رونق صنعت گردشگری کمک کند.
وی ایراد مشترک گزارش های کمیته های ستاد برنامه ریزی و اجرایی استان را تبدیل نشدن این گزارش ها به برنامه اعلام کرد و بر تعیین جدول زمان بندی برای اجرای این برنامه ها تاکید کرد.
نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی استانی تبریز 2018 با حضور مسولان ملی و استانی در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار شد.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.