به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان افزود: امروز دادگستری آذربایجان شرقی حمایت ویژه از کارآفرینان دارد و حضور ریاست دادگستری استان در شهرک های صنعتی، کارخانجات تولیدی و واحدهای بحرانی حاوی این پیام است.
وی اظهار کرد: هرگز ورود ویژه دادگستری در مدیریت واحدهای بحرانی استان را فراموش نخواهیم کرد؛ وقتی در سال 92 وارد استان شدیم هر هفته در مقابل استانداری تجمعات اعتراضی کارگران را شاهد بودیم و بیش از 200 واحد بحرانی در استان وجود داشت.
جبارزاده گفت: امروز خداوند را شاکر هستیم که همه واحدهای بحرانی و حتی واحدهایی که 10 و 18 ماه حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده بود، امروز مشکلاتشان برطرف شده و نه تنها حقوق پرسنل خود را پرداخت کرده اند بلکه تعهدات خود را در مقابل مشتریان انجام داده اند.
وی افزود: ما فراموش نخواهیم کرد آن مجوزی را که رئیس دادگستری استان از رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه به متهمان اجازه داده شود که به واحدهای تولیدی خود بازگردند تا با هدایت ها و حمایت هایی که انجام می شود واحدهای خود را از وضعیت بحرانی خارج کنند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اکنون همان واحدهای بحرانی، مطالبات بالای 600 و 700 نفر مشتریان خود را که سالیان سال طلبکار کارخانجات بودند، پرداخت کرده اند.
وی ادامه داد: تلاش و همت شما کارکنان دادگستری در بحث واحدهای برشکسته باعث شده امروز همین واحدهای برشکسته که تا دیروز مشکل امنیتی ایجاد می کردند و برای ما دغدغه فکری بود و کارگرانش شب و روز در فکر حل مشکلات بود، به واحدهای تولیدی موفق تبدیل شوند و امیدواریم به صادرات تولیدات خود بپردازند.
جبارزاده گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث تولید و اشتغال و اقدام و عمل به طور قطع دستگاه های اجرایی به تنهایی نمی توانند این ماموریت و مسئولیت را به سرمنزل مقصود برسانند و یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی ما در آذربایجان شرقی دادگستری استان است، .
وی اظهار کرد: در بحث مبارزه با فساد که یکی از خواسته های مردم ودغدغه رهبر معظم انقلاب و خواست ریاست جمهوری است، با تمام توان ورود کردیم و تمامی دستگاه های قضایی، نظارتی، خدماتی و اجرایی در کنار هم با تمام توان پای کار آمده اند
استاندار آذربایجان شرقی افزود: از تلاش های دستگاه قضایی و نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی که زحمتکشان عرصه امنیت استان هستند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی هایی که در کل کشور انجام شده چندین سال متوالی است آذربایجان شرقی به عنوان استان برتر در عرصه امنیت معرفی می شود.
جبارزاده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع مبارزه با قاچاق تاکید دارند و مبارزه با قاچاق را مساوی با حمایت از تولید ملی تلقی می کنند، گفت: قدردان حضور ارزشمند دستگاه قضایی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم.
وی اظهار کرد: باورمان این است که اگر بازارهای ایران را در اختیار دیگران و کالاهای قاچاق قرار دهیم به طور قطع همه مردم اعم از تولید کنندگان، کارگران و تمام کسانی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند، ضرر خواهیم دید.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه قضایی آذربایجان شرقی یکی از دستگاه های فعال و پای ثابت جلسات کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.
وی اضافه کرد: با تلاش همه دستگاه های استان در ارزیابی هایی که در کشور انجام گرفته، آذربایجان شرقی دو سال متوالی استان برتر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی شده است.
جبارزاده افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر که از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب می باشد، اقدامات بسیار ارزنده ای در آذربایجان شرقی انجام گرفت .
وی ادامه داد: در سایه تلاش شبانه روزی و ارزشمند دستگاه قضایی و نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی و شورای مبارزه با مواد مخدر استان، امروز آذربایجان شرقی به استان بدون معتاد متجاهر تبدیل شده است.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز آذربایجان شرقی استانی ناامن برای سوداگران مرگ و کسانی است که با آبرو، شرف و ناموس مردم بازی می کنند و در مقابل استانی حامی و پناه بیماران گرفتار در بند اعتیاد است که در مراکز مختلف در حال درمان و آموزش اشتغال هستند.
وی اضافه کرد: در دیدار با مقام معظم رهبری روش های مختلفی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مطرح می شود که رهبری بر اساس گزارشی که در خصوص اقدامات انجام شده در آذربایجان شرقی ارایه شده، آن را مورد تایید قرار می دهند و این افتخاری برای ماست.
جبارزاده با اشاره به اینکه در طول سال 95 و 96 شاهد برگزاری انتخابات شکوهمند مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در کشور بودیم، ادامه داد: انتخابات در همه کشور در امنیت برگزار شد و انتخابات در آذربایجان شرقی نیز در اوج امنیت و در نهایت سلامت بود.
وی افزود: در آذربایجان شرقی شاهد برگزاری انتخابات شکوهمند با حضور حداکثری مردم و بدون هیچ گونه مشکلی بودیم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.