بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه با اشاره به حادثه عصر امروز در نیروگاه حرارتی تبریز، گفت: در اثر افزایش دمای هوا و گرمای زیاد ترانس ورودی واحد یک دچار مشکل فنی شد و اتاق فرمان نیروگاه جهت حفاظت تجهیزات، واحد دوم را هم بصورت کنترل شده از مدار خارج کرد.
وی با اشاره به اینکه بازگشت واحدهای بخار به مدار در حال طبیعی هم زمان بر است، اظهارکرد: باتوجه به حرارت بیش از حد سوئیچخانه، پس از خنک کاری جهت راه اندازی واحد دوم اقدام خواهد شد .
وی با اشاره به تلاش کارکنان ایمنی نیروگاه و همکاران hse ( مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست) پتروشیمی تبریز، نیروهای آتش نشانی خسروشاه، اسکو و سردرود برای اطفای حریق، گفت: همکاران مشغول عملیات خنک کاری هستند و سعی بر این است که تا صبح فردا واحد 2 وارد مدار شود.
سرمست با اعلام اینکه به هیچ یک از تجهیزات نیروگاهی به جز کلید ترانس اشاره شده آسیبی وارد نشده است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر برق تبریز از طریق شبکه و با مدیریت دیسپاچینگ کشور تامین می شود.
به گزارش ایرنا، نیروگاه تبریز دارای 2 واحد بخار با قدرت اسمی 368 مگاوات و قدرت تولیدی 350 مگاوات است که واحد یک بخار در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه اندازی و با شبکه پارالل شده است.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.