به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی مصائبی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه طرح تربیت حافظان قرآن در سال 95 و افتتاحیه طرح در سال‌جاری، افزود: با برنامه ریزی‌هایی که در اداره کل صورت گرفته، در تلاش هستیم تا در خصوص طرح تربیت حافظان قرآن در سال‌ جاری پرانرژی تر به این مسئله بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه تبریز 2018 در کشورهای اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: پیشنهاد ما این بود که دروازه قرآنی در ورودی‌های تبریز طراحی شود تا از همان ابتدا مهمانان بین‌المللی ما با فرهنگ این شهر آشنا شوند.
مصائبی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی قرآنی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: از سال گذشته قدم ‌های اولیه برداشته شده و برای سال جاری نیز برنامه ریزی جدی برای تداوم و تقویت این نهضت قرآن آموزی پیاده سازی می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در خصوص توزیع قرآن، گفت: تاکنون یکهزار جلد قرآن کریم با قیمت 70 هزار ریال در سطح استان پخش شده است.
مصائبی، هدف از این اقدام فرهنگی را ترویج فرهنگ وقف در امور قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده موقوفات مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی رشد یابد تا در این زمینه شاهد شکوفایی وقف‌های قرآنی باشیم.
مصائبی با اشاره به تعطیلی مدارس و فرصت جذب جوانان و نوجوانان به کلاس‌های قرآنی، گفت: از همین حالا باید مؤسسات قرآنی در این زمینه فعال باشند تا بتوانیم در سوق دادن جامعه به سوی قرآن قدمهایی برداریم.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت موضوعات قرآنی، اداره قرآن در اداره اوقاف استان تأسیس شد، افزود: باید جامعه خود را جامعه قرآنی کنیم و تبریز که به عنوان شهر اولین‌ها مطرح است، در این زمینه نیز به عنوان نخستین در کشور مطرح شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.