بیت‌الله عبدالهی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگراه اهر – تبریز که در سال 1387 کلنگ زنی شده بود تاکنون بنابه مسائلی به بهره‌برداری نرسیده و برای تسریع در روند احداث این بزرگراه که نقش حیاتی در توسعه و آبادانی منطقه ارسباران و به خصوص شهرستان‌های اهر و هریس دارد، با تخصیص اعتبار برخی از مشکلات آن برطرف می‌شود.
وی با اشاره به وقوع حوادث رانندگی متعدد در جاده اهر – تبریز، تکمیل بزرگراه را ضروری دانست و افزود: ترافیکی که در جاده اهر – تبریز به ‌ویژه در ایام تعطیلات باعث قفل شدن این جاده و کندی تردد در این محور می‌شود، خسارات زیادی را به ملت و دولت تحمیل می کند.
عبدالهی با بیان اینکه طبق اعلام پیمانکاران فعال در پروژه بزرگراه اهر – تبریز 170 میلیارد ریال تاکنون از دولت مطالبه دارند، گفت: در صورتی که بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت نشود به طور قطع میزان بدهی دولت به این پیمانکاران افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به بدهی دولت به شهرداری‌های شهرستان‌های اهر و هریس از بابت صدور پروانه ساخت ‌و ساز رایگان در زمان زلزله سال 1391 اظهار کرد:: دولت دهم در جریان زلزله منطقه ارسباران، شهرداری‌های اهر و هریس را مکلف به صدور رایگان پروانه ساخت کرده بود که در این رابطه میزان بدهی دولت به این شهرداری‌ها نزدیک به 120 میلیارد ریال است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از این‌ که با گذشت 5 سال از زلزله ارسباران هنوز بدهی دولت به شهرداری‌های اهر، هریس، بخشایش، زرنق، کلوانق و خواجه پرداخت نشده است، اعلام کرد: بنده از طرف مردم حوزه انتخابیه نه‌ تنها از سازمان برنامه‌ و بودجه بلکه از وزارت کشور نیز پیگیر موضوع هستم.
عبدالهی اضافه کرد: یکی از مصوبات دولت پرداخت مطالبات شهرداری‌های اهر و هریس بود و شهرداری‌های اهر، هریس، بخشایش، زرنق، کلوانق و خواجه از عدم پرداخت بدهی از نظر مالی در تنگنا هستند.
وی ادامه داد: امیدواریم زمانی که شهرداران این منطقه به خواسته دولت آری گفتند اکنون دولت نیز با پرداخت بدهی این سریال دنباله‌دار را به اتمام برساند.
خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار: رستگار
7225/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.