معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت زیارت اماکن مقدسه، گفت: امام‌زادگان(ع) ما را با عقایدمان پیوند می‌دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدعلی فاضلی نسب در کارگاه آموزشی وقف ویژه‌ی اصحاب رسانه، با تاکید بر اهمیت صیانت از موقوفات، اظهار کرد: کسی که مقتعد به مسایل شرعی است، باید بداند که هرگز نمی‌توان برخلاف نیت موقوفه عمل کرد و عواید موقوفه باید در راستای اجرای آنچه که واقف بدان نیت کرده است صرف شود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت کار رسانه‌ای در زمینه ترویج فرهنگ وقف، افزود: اصحاب با قلم‌فرسایی و با اطلاع رسانی در زمینه اهمیت وقف می‌توانند در حوزه‌ی رسانه نیز موقوفاتی را ایجاد کنند؛ وقف همانند کوله پشتی همراه است و بشری در آخرت خود نیز از عواید آن بهره‌مند می‌شود.
وی با بیان اینکه وقف همواره برای انسان ماندگار بوده و چون چشمه‌ای همیشه جاری آثار و برکاتش را حتی پس از مرگ نیز شامل حال واقف می‌کند، تشریح کرد: بامحبت‌ترین اولاد نیز طی گذشت چندین سال از فوت والدین آنان را به فراموشی می‌سپارند، تنها چیزی که کوله پشتی همراه انسان بوده و حتی پس از مرگ نیز همراه اوست، وقف می‌باشد.
فاضلی نسب با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه وظیفه‌ی صیانت از موقوفات را بر عهده دارد، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه هیچ نیازی به مالکیت موقوفات ندارد، بله وظیفه ثبت، نگه‌داری و دقت در اجرای درست نیات واقفان را داشته و همچنین اگر متولی یک موقوفه صلاحیت نداشته باشد آن را عزل می‌کند؛ واقفانی داریم که بعد از صدها سال هنوز موقوفه‌ها به نامشان مطرح است.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ی ثبت موقافات، افزود: از نگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه، هر موقوفه شخصیت حقوقی مستقل دارد، امروز هر موقوفه‌ای که در سامانه ثبت می‌شود، همانند یک حساب بانکی، تمامی عملیات مربوطه به آن در سامانه قید می‌شود، اما این سامانه نسبت به حساب بانکی پیشرفته‌تر است.
وی با تاکید بر اهمیت زیارت اماکن مقدسه، بیان کرد: در جامعه مشکلات فراوانی داریم و انسان همواره به یک پشتوانه‌ی معنوی نیاز دارد، از این رو آستان مقدس امام‌زادگان(ع) مکان مناسبی برای عبادت مومنان بوده و از افتخارت شیعه است که امام‌زادگان(ع) ما را با عقایدمان پیوند می‌دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.