به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در حاشیه بهره برداری از دو واحد جدید تولیدی در منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس به خبرنگاران گفت: ورود جدی به بحث کارآفرینی و بهبود شرایط برای فعالیت صاحبان صنعت و تولید به منظور ایجاد اشتغال در کشور جزو رویکردهای جدی دولت است.
وی ادامه داد: در این راستا بهبود فضای کسب و کار با جدیت و حساسیت خاصی پیگیری می شود تا پرداخت تسهیلات و سرمایه در تسهیل شود.
ربیعی اظهارکرد: بر این اساس و در شراط پس از رکود باید به سمت تولید برویم و ساختارهای دوران رکود را سامان دهیم.
عضو شورای مناطق آزاد کشور با اشاره به موفقیت های سال های اخیر منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس در ایجاد اشتغال، گفت: در زمان حاضر در این منطقه 12هزار شغل در زمینه های گوناگون ایجاد شده است و کارگاه های جدید در حال افزایش بوده و کارگاه ها و واحدهای کلنگ زنی شده نیز به تدریج در حال فعال شدن هستند.
ربیعی افزود: این فعالیت ها نوید بخش توسعه روز افزون منطقه آزاد ارس است و این منطقه سهم مهمی در اشتغالزائی خواهد داشت.
وی با اشاره به بازدید خود از 2 واحد جدید تولیدی در ارس، اظهارکرد: یکی از واحدها مربوط به تولید آلومینیوم بود که با توجه به اینکه سرانه مصرف آلومینیوم در کشور رو به فزونی است، می تواند ما در این بخش بی نیاز کند.
ربیعی اضافه کرد: این واحد تولیدی توانائی رونق بخشی به صنایع وابسته و پایین دستی را نیز دارد.
وی ادامه داد: واحد دیگری که امروز افتتاح شد مربوط به تولیدات تعاونی دانش بنیان بود که واحدی بسیار بزرگ در تولید دستکش های مورد نیاز در مراکز درمانی است که در زمان حاضر وارد کننده آنها از خارج هستیم.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت 400 واحد تولیدی در این منطقه، گفت: ارس جزو مناطق مهم تولیدی در کشور است که سهم بسزائی در استغالزائی دارد.
محسن خادم عرب باغی اظهارکرد: در چهار سال گذشته سرمایه گذاری های کلانی در منطقه در زمینه های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی انجام شده است.
وی از صدور مجوز برای تعداد 365 واحد تولیدی در ارس خبر داد و گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از واردات و توسعه صادرات انجام شده است.
منطقه آزاد ارس به وسعت 51 هزار هکتار در 137 کیلومتری شمال تبریز و در کرانه رودخانه مرزی ارس در چهار بخش منفصل در شهرستان های جلفا، خداآفرین و کلیبر و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یکروزه خود به آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در همایش منطقه ای سالمندی جمعیت در تبریز شرکت و سخنرانی کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.