به گزارش ایرنا، علی نواداد روز دوشنبه در نخستین نشست از سری نشست های موضوعی با خبرنگاران با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در سال گذشته 10 هزار و 694 واحد تولیدی با کمتر از ظرفیت اسمی خود در کشور فعال بود.
وی ادامه داد: این واحدها با حمایت کارگروه و اختصاص مبلغ 92 هزار و 591 میلیارد ریال ارتقاء ظرفیت پیدا کردند که منجر به اشتغال 95 هزار و 485 نفر شده است.
نواداد اظهار کرد: استان های آذربایجان شرقی با یک هزار و 433 واحد، اصفهان با یک هزار و 260 واحد و لرستان با یک هزار و 52 واحد به ترتیب بیشترین تعداد را در خصوص ارتقاء ظرفیت واحدهای تولیدی به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: از منظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استانهای آذربایجان شرقی با 29 هزار و 262 نفر ، اصفهان با هشت هزار و 704 نفر و خوزستان با پنج هزار و 475 نفر از کل اشتغال ایجاد شده در سطح کشور بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده را به خود اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: استان های همدان به تعداد یک هزار و 253 مورد، آذربایجان شرقی با 365 مورد و گیلان با 125 مورد، بیشترین حمایت را از طرح های سرمایه گذاری داشته اند تا به مرحله بهره برداری برسند.
وی اظهار کرد: از منظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق اتمام طرح های سرمایه گذاری استان های آذربایجان شرقی با پنج هزار و 19 نفر، کرمان با دو هزار و 413 نفر و همدان با یک هزار و 689 نفر از کل اشتغال ایجاد شده در سطح کشور بیشترین سهم را داشته اند.
نواداد مجموع مصوبات کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان را دو هزار و 456 مورد برشمرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 347 مصوبه تسهیلات طرح رونق، 340 مصوبه در سفرهای شهرستانی و 316 مصوبه تعیین تکلیف بدهی بانک ها بود.
وی افزود: سهم استان از تسهیلات رونق تولید اقتصاد مقاومتی 515 واحد بود و در مجموع برای 720 واحد تسهیلات طرح رونق پرداخت شد که از این تعداد 274 واحد از بخش کشاوری، 446 واحد از بخش صنعت و معدن و 14 واحد از منطقه آزاد ارس است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر مبلغ پرداختی تسهیلات رونق تولید رتبه سوم کشوری، از نظر بودجه تخصیصی رتبه چهارم و از نظر تعداد پرداختی رتبه پنجم کشور را داراست.
وی تاکید کرد: در سال جاری با ابلاغ دستورالعمل جدید طرح رونق تولید، به منظور آسیب شناسی طرح فوق در سال گذشته و اجرای بهینه آن در سال جاری جلسه های کارشناسی و مدیریتی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
نواداد گفت: از تاریخ 28 خرداد ماه سال جاری واحدهای صنعتی تولیدی متقاضی تسهیلات طرح رونق تولید می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب به نشانی behinyab.ir برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
آذربایجان شرقی با ببیش از سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت افزون بر 4500 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.