معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته آذربایجان‌شرقی رتبه اول ارتقای ظرفیت واحد های تولیدی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در کل کشور ۱۰ هزارو ۶۹۴ واحد تولیدی وجود دارد که استان آذربایجان شرقی با یک هزارو ۴۳۳ واحد، بیشترین تعداد در خصوص ارتقاء ظرفیت واحدهای تولیدی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی نواداد در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۵، استان ما از نظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، با ۲۹ هزارو ۲۶۲ فرصت شغلی، جایگاه بسیار خوبی دارد.
نواداد تصریح کرد: ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی تنها با پرداخت تسهیلات به دست نمی‌آید، نیاز است در کنار این موضوع، تغییر مدیریت و تکنولوژی به منظور ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۵ مورد طرح‌های سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: آذربایجان شرقی از نظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق انجام طرح های سرمایه گذاری با پنج هزارو ۱۹ نفر، بیشترین سهم اشتغال ایجاد شده را دارد.
نواداد تعداد کل واحد ها و طرح های استان را ۵۱۵ موردعنوان کرد و گفت: از کل تعداد واحد های استان، ۳۸۶ مورد واحد کوچک، ۴۳ واحد متوسط و ۸۶ واحد و طرح های نیمه تمام با تسهیلات ۶ هزارو ۸۷۰ میلیارد ریال وجود دارد.
وی با اشاره به عملکرد استان در طرح رونق و تولید، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی برای ۲۷۴ واحد، در بخش صنعت ۴۴۶ واحد و در منطقه آزاد ارس برای ۱۴ واحد در مجموع پنج هزارو ۳۳۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی هم چنین متذکر شد: تاکنون برای حل مشکلات نقدینگی واحد های تولیدی استان ۱۱ هزارو ۲۱۶ میلیارد ریال برای واحد های تولیدی تزریق نقدینگی شده است.
معاون امور هماهنگی معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه استان در کشور از نظر تعداد و میزان پرداخت تسهیلات با احتساب منطقه آزاد ارس، عنوان کرد: از نظر بودجه تخصیصی در رتبه چهار، از لحاظ تعداد پرداختی رتبه پنج و از نظر مبلغ پرداختی رتبه  سه را در سطح کشور کسب کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ثبت درخواست بخش صنعت یک هزارو ۴۶۶  مورد می باشد که برای ۴۴۶ واحد تسهیلات پرداخت شده و در بخش کشاورزی با ۳ هزارو ۵۸۸ مورد ثبت درخواست، به ۲۷۴ واحد تسهیلات پرداخت شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.