مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز  شهرداری تبریز عنوان کرد: آبیاری فضای سبز با تانکر  حدود 80 درصد کاسته شده و در عوض آبیاری شبکه‌ای و قطره‌ای را افزایش داده‌ایم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین حسن‌زاده با توجه به صرفه جویی در مصرف آب در فضای سبز بیان کرد: برای صرفه جویی مصرف آب در فضای باز، اقدامات زیادی از جمله کاهش آبیاری زمین‌های چمن کاری شده از 180 روز آبیاری در سطح شهر به 100 روز، انجام شده است.
وی اظهار کرد: آبیاری در ساعات گرم روز معمولاً از اذان ظهر تا ساعت هفت عصر ممنوع شده و با این اقدام از آبیاری بی رویه و بی‌تاثیر فضای سبز جلوگیری کرده‌ایم.
حسن‌زاده تاکید کرد: در طول دو سال اخیر شهرداری تبریز سعی بر این داشته تا  چمن کاری گسترده در فضاهای سبز را کاهش دهد؛ چرا که مصرف آب چمن بالاست، از سوی دیگر برای کاشت درخچه‌ها در پارک‌ها و خیابان‌ها  برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی عنوان کرد:  با اقدامات انجام شده در دو سال اخیر گام مثبتی درزمینه کاهش مصرف آب برداشته شده است؛ به طوری که سه میلیون متر مکعب میزان آب مصرفی فضای سبز، در طول دو سال کاهش یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، برای پیمانکارانی که پرت آب بالایی دارند، برگه‌ی جریمه در نظر گرفته شده است تا از هدر رفت آب در آبیاری فضای سبز جلوگیری شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.