به گزارش ایرنا، علیار راستگو یکشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات تولید کنندگان چینی آلات و سرامیک شهرستان مرند با بیان اینکه در این شهرستان بیش از 190 واحد تولیدی وجود دارد، اظهار کرد: سال گذشته فقط از طریق صندوق کارآفرینی و امید مبلغ 50 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
وی بر لزوم حل مشکلات تولید کنندگان ظروف چینی و سرامیک شهرستان مرند تاکید و بیان کرد: اولین قدم برای حل مشکل این واحد ها ایجاد تشکل قانونی و صنفی برای تولید کننده چینی آلات می باشد.
راستگو اضافه کرد: متاسفانه صاحبان واحدهای تولیدی انواع ظروف چینی و سرامیک تاکنون دارای تشکل و صنف خاصی نبودند که این عامل باعث اصلی رکود این صنعت در شهرستان شده است.
وی صنایع دستی را یکی از مزیت ها و ظرفیت های بزرگ شهرستان مرند عنوان و خاطرنشان کرد:، در حال حاضر حدود 200 نفر در بیش از 11 کارگاه تولیدی ظروف چینی در شهرستان مرند مشغول به کار هستند که با ایجاد واحد صنفی از سوی صاحبان این واحدهای تولیدی و درخواست تسهیلات به صورت قانونی می توان شاهد افزایش تولید، اشتغال و عرضه محصولات به بازارهای داخلی و خارجی نیز بود.
راستگو ادامه داد: باتوجه به وجود واحدهای تولیدی متنوع در شهرستان، ایجاد خانه صنعت و معدن در شهرستان ضروری است تا تمامی امتیازات جهت حمایت از واحدهای تولید و اشتغال جوانان شهرستان به راحتی و بدون واسطه استان در این شهرستان انجام پذیرد.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری شمالغرب کشور واقع شده و از شهرستان های صنعتی آذربایجان شرقی محسوب می شود.
انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.