رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی انگیزه‌ی اصلی افراد شایعه افکن در فضای مجازی را افزایش اعضاء و تعداد لایک‌ها در فضای مجازی عنوان کرد. 
به گزارش ایسنا، آذربایجان‌شرقی، محسن محمودی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در فضای مجازی کاملاً برقرار است، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در تبریز که مبنی بر ربوده شدن 50 کودک از سنین یک الی 15 ساله شایعه شده بود، این مسئله ابتدا در یک گروه خانوادگی شکل گرفته و به صورت علنی اعلام نشده بود تا اینکه در روز جمعه با به اشتراک گذاشتن در یک کانال مورد بازدید هزاران کاربر قرار گرفت. 
وی ادامه داد: اقدامات اولیه توسط نیروی انتظامی با حساسیت زیادی در اولویت پلیس فتا قرار گرفت. این خبر باعث ترس و وحشت اذهان عمومی در جامعه شده بود، بلافاصله بعد از صدور با همکاری دادستان ادمین‌های اصلی این کانال شناسایی شد و افراد دستگیر شدند. 
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افراد مورد نظر و شایعه پراکن در محله‌ی خود دستگیر شدند، اعلام کرد: در مجموع سه زن و یک مرد در این موضوع دست داشتند که توسط پلیس فتا دستگیر شدند. این افراد انگیزه‌ی اصلی خود را افزایش اعضاء و تعداد لایک اعلام کردند و به دلیل شنیده‌ها از سر دلسوزی به مردم این خبر را نشر دادند. 
وی افزود: قبل از دستگیری حدود 11 هزار نفر از این خبر بازدید کرده بودند و تاکنون حدود 25 هزار نفر بازدید داشته است. این افراد در میانگین سنی 30 تا 40 ساله قرار داشتند و در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شدند.                                                                       وی با تاکید به اینکه پلیس فتا با کسانی که عرصه‌ی فضای مجازی را ناامن کرده و با شایعه‌سازی اذعان عمومی را تشویش می‌کنند، برخورد می‌کند، عنوان کرد: پلیس فتا با این افراد با قاطعیت برخورد می‌کند و ما در امنیت مردم با کسی شوخی نداریم و امنیت جامعه را معامله نمی کنیم. 
محمودی ادامه داد: اصحاب رسانه همواره هم گام با پلیس فتا، افسران جنگ نرم بوده و یار همیشگی پلیس فتا هستند.    
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.