به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر شکل گیری کارگروهی متشکل از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و رابط بانک مرکزی در استان به منظور ساماندهی صرافی ها تاکید کرد.
وی در خصوص ساماندهی کالاها افزود: برچسب شناسه کالا که اطلاعات واردکننده کالا در آن درج شده بر روی تمامی کالاهایی که از گمرکات استان وارد می شود زده شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این کار در راستای حفظ منافع مردم و وارد کنندگان باید الزامی شود، ادامه داد: با اجرای این طرح کالاهای وارداتی را از بدو ورود و کالاهای داخلی را از تولید تا مصرف می توان رصد کرد.
وی با اشاره به الزام برچسب اصالت و سلامت کالا بر روی داروها و کالاهای بهداشتی، اظهارکرد: وزارت بهداشت در این خصوص عملکرد خوبی داشته و باید این روش به بقیه کالاها نیز ترمیم داده شود.
جبارزاده با تاکید بر ترغیب تولید کنندگان بر نصب برچسب سلامت در خط تولید بر روی کالاها، از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست: در خصوص عملکردی که در راستای تضمین سلامت کالاها کرده به مردم اطلاع رسانی دقیق داشته باشد.
وی همچنین بر افزایش نظارت ها تاکید کرد و گفت: با افزایش نظارت ها از فعالیت سوداگران و کسانی که به دنبال منافع خود از راه های غیرقانونی هستند جلوگیری شود.
جبارزاده اعلام کرد: آذربایجان شرقط در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز 2 سال پی در پی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.
در این نشست اعلام شد با همکاری اداره کل اطلاعات و دستگاه قضایی استان 13 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در آذربایجان شرقی کشف و ضبط شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.