به گزارش ترجمان صبح، بهرام ستاری، رئیس کانون کارآفرینی استان، در مراسم آغاز به کار نخستین مدرسه کارآفرینی و کسب و کار با اشاره به اهمیت کارآفرینی در جامعه کنونی ایران و توسعه فرهنگ سازی آن اظهار داشت: کانون کارآفرینی استان با حمایت اداره کل فنی و حرفه ای استان، تمام امکانات خود را در راستای راه اندازی مدرسه کارآفرینی و کسب و کار و باشگاه کارآفرینان جوان به کار خواهد گرفت.
وی با تشریح ابعاد مختلف طرح علمی- فرهنگی "مدرسه کسب و کار و کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان جوان"، گفت: از دیدگاه کلی تربیت کارآفرینان جوان، تقویت مهارت های کارآفرینی، توسعه فرهنگ کارآفرینی و ترویج کسب و کارهای دانش بنیان از مهم ترین اهداف کلانی است که در این طرح پیگیر خواهیم بود.
ستاری همچنین، بارورسازی تفکر خلاق، کمک به شکوفائی اقتصاد خانوارها، مدیریت پول و هزینه، ترویج فرهنگ کار تیمی و افزایش روحیه کار جمعی، کمک به انتخاب صحیح دانش آموزان در جهت سه انتخاب مهم زندگی (رشته تحصیلی، رشته شغلی و شریک زندگی آینده)، همراه با یادگیری توان حل خلاق مسئله و تقویت اکوسیستم ملی کارآفرینی ایران را از اهداف فرعی این طرح برشمرد.
ستاری در تشریح چشم انداز این طرح با بیان تحقق شعار "شهروند کارآفرین، کشور کارآفرین" افزود: سرفصل هایی در زمینه نحوه اجرای انتقال مهارت های لازم همچون فرهنگ کارآفرینی، اخلاق حرفه ای کسب و کار، روحیه کار جمعی، بازاریابی و فروش، مهارت نه گفتن در دوره های آموزشی این طرح گنجانده خواهد شد.
بهرام ستاری همچنین از برگزاری "کنفرانس ملی کارآفرینی با رویکرد گردشگری تبریز ۲۰۱۸" با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز و دستگاه های اجرائی استان آذربایجان شرقی خبر داد.
در ادامه این مراسم محمدرضا زالی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ورئیس دیده بان جهانی کارآفرینی ایران (GEM) به وجود پتانسیل بالای کارآفرینی در کشور و اشتیاق زیاد نیروی انسانی اشاره کرده و گفت: آموزش کارآفرینی مهم ترین استراتژی پیشرفت در کل کشورهای جهان به شمار می‌رود.
مدیردیده بان جهانی کارآفرینی ایران (GEM) با استقبال از طرح مدرسه کسب و کار بر لزوم عملیاتی و دانش بنیان بودن این طرح تاکید کرد و افزود: نباید بهره گیری از تجارب کارآفرینان بزرگ در امر آموزش این مدرسه فراموش شود.
در ادامه این مراسم سعید نیکوخصلت، منتخب شورای پنجم شهر تبریز، اهمیت به صنعت گردشگری را مناسب ترین راه جهت ثروت آفرینی در این کلانشهر دانست و گفت: باید جهت کارآفرینی در استان به ظرفیت های داخلی خود نگاه کرده و به خودباوری برسیم.
حسینی، مدیر گروه دانشکده مدیریت دانشگاه تبریز هم با تاکید مضاعف بر لزوم داشتن دیدگاه نوآورانه در مبحث کارآفرینی، مدیریت صحیح و به منصه ظهور رساندن شعارهایی از جمله "ارتباط صنعت با دانشگاه" را از عوامل مهم تحقق فضای مطلوب کسب و کار و افزایش انگیزه برای عدم خروج نخبگان از کشور دانست.
گفتنی است، علاقمندان برای حضور در مدرسه کارآفرینی و کسب و کار تبریز می توانند از طریق سامانه اینترنتی کانون کارآفرینی استان آذربایجان شرقی ثبت نام کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 688467
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.