به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: علامه امینی با تالیف این کتاب جلوه های شوکت و عظمت امت اسلامی را در خاطره ها زنده کرد.
وی با بیان اینکه در آن زمان وهابیت ریشه دوانده و درصدد نابودی آثار ائمه اطهار (ع) بود، اظهار کرد: وهابیون ویران ساختن گنبد و بارگاه ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) را واجب می دانستند.
خطیب نماز جمعه تبریز یادآوری کرد: وهابیون تمام طوایف مسلمانان را کافر می دانستند و آنان را به شرک متهم می کردند و کشتن آنان را روا می دانستند.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره علامه امینی ادامه داد: این عالم و دانشمند اسلام در آن زمان با تالیف کتاب الغدیر خاطرات عصر نبوی را زنده کرد.
وی گفت: وهابیون در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری قبور ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان اسلام و خاندان ائمه (ع) و شهدای زمان پیامبر (ص) را تخریب کردند.
حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: وهابیون همچنین در مدینه گنبد منور نبوی را به توپ بستند ولی از ترس مسلمانان قبر شریف ایشان را تخریب نکردند و با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع، اشیای نفیس و با ارزش موجود در این قبور را به یغما بردند.
وی با اشاره به 12 تیر سال 1367، سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس گفت: در این حادثه 275 مسافر و 16 خدمه این هواپیما با شلیک 2 فروند موشک آمریکایی به شهادت رسیدند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در این حادثه 66 بچه زیر 12 سال، 52 زن و 46 تبعه سایر کشورها کشته شدند، اظهار کرد: این جنایت یکی از جنایت های آمریکا در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران است.
حجت الاسلام آل هاشم، حمایت از تجزیه طلبان، تروریست ها و منافقان تحت عنوان دفاع از حقوق بشر، اختصاص بودجه برای براندازی نظام اسلامی و راه اندازی جنگ تحمیلی و مشارکت مستقیم نظامی در آن را از دیگر جنایت ها آمریکا علیه نظام اسلامی اعلام کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن 11 تیر سال 1361، مصادف با سالروز شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی گفت: این شهید لقب شیخ الشهدا را گرفته و در جریان مبارزه با رژیم شاهنشاهی از محورهای مبارزه با این رژیم بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسائل انقلاب همیشه مورد مشورت روحانیان و بیت امام راحل قرار می گرفت.
حجت الاسلام آل هاشم با قدردانی از حضور گسترده مردم آذربایجان و تبریز در نماز عید سعید فطر، برپایی هرچه باشکوه تر مناسبت های مذهبی و نماز جمعه را مورد تاکید قرار داد.
** خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.