نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه، بالاترین و اصلی‌ترین رسالت مسئولان است، گفت: در جامعه‌ی اسلامی تمامی ارگان‌ها یک فلسفه دارند و امام (ره) نیز فرمودند که فلسفه‌ی حکومت، خدمت به جامعه است؛ چهره‌ی جامعه‌ی اسلامی باید شاد بوده و فقر ریشه‌کن شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا میر تاج‌الدینی در سخنرانی پیش از نماز عید فطر تبریز، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و عبودیت به درگاه الهی بوده و از جمله‌ی نعمات بزرگی است که باید در قبال آن شکرگزار باشیم.
وی با بیان اینکه، شکرگزاری در برابر نعمت‌های الهی از ویژگی‌ انسان‌های کامل و کمال‌طلب است، افزود: خداوند متعال برای هدایت، ربوبیت و برای اینکه بندگان خود را آماده کند تا انس و ارتباط خود را با پرودگار بیشتر کنند، ماه مبارک رمضان را مقرر کرده است.
حجت‌الاسلام میر تاج‌الدینی تاکید کرد: بعد از حضور در یک آزمون معنوی یا اردوی معنوی سراسری که حدود یک میلیارد مسلمان در آن شرکت کردند، امروز به جشن و شادی می‌پردازیم، چرا که برای هر پیروزی و موفقیت جشنی گرفته می‌شود، امروز نیز به جشن برخاسته و عید فطر را گرامی می‌داریم.
وی اضافه کرد: طبق روایات دو خوشحالی برای بنده در روزه گرفتن مقرر است، یکی موقع افطار و دیگری در زمان ملاقات خداوند، امروز نیز پس از یک ماه روزه‌داری، با شادی و سرور جمع شده‌ایم تا شکرگزار نعمات خداوند باشیم.
وی با اشاره به اینکه شکرگزاری بنده، نعمت را افزون می‌کند، بیان کرد: در ماه رمضان زمینه‌ی انس با خداوند، قرائت دعاهای ارزشمند و پرهیز از منکرات برای مسلمانان فراهم شد و توفیقی شد تا از برکات و نعمات این ماه ارزشمند بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه، رحمات و معنویات ماه رمضان به مدت یک سال جامعه و انسان‌ها را بیمه می‌کند، افزود: انسانی که مقبول در دانشگاه ماه رمضان است هم از جهت دینی ماه رمضان را درک کرده و هم بخش اجتماعی آن و مشکلات جامعه را احساس می‌کند؛ ماه رمضان در حقیقت دو موضوع رابطه انسان با خدا و رابطه‌ی انسان با مخلوق خدا را مطرح می‌کند.
نماینده‌ی ادواری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، عید فطر، بحث اجتماعی ماه رمضان را مطرح کرده و مسلمانان با پرداخت فطریه به فقرا و مشکلات اجتماعی کمک می‌کنند، تشریح کرد: الگوی انسان ایده‌آل از منظر کلاس رمضان، انسان کامل و کمال طلب است، فردی که به حداقل‌ها قانع نبوده و بلکه رده‌های بالای معنویت را مطالبه می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر در جمهوری اسلامی‌ ایران فقر را ریشه‌کن کنیم آن‌ وقت، جمهوری اسلامی و نظام در دنیا منور می‌شود، اما آمارها نشان می‌دهد که افراد زیادی در زیر خط فقر زندگی می‌کنند؛ مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی سالجاری ۱۵ مورد از خدمات جمهوری اسلامی را بیان کردند که قابل مقایسه با گذشته نیست؛ خدمات بزرگی طی جمهوری اسلامی ارائه شده و دولت‌ها نیز در جهت خدمت‌رسانی به مردم همواره تلاش کرده و می‌کنند، اما هنوز فقر هست و اولین رسالت مسئولان، ایجاد فرصت‌های شغلی است تا جلوی فقر گرفته شود.
وی با بیان اینکه، یکی از نعمت‌های ماه مبارک رمضان، راهپیمایی روز قدس است، خاطرنشان کرد: روز قدس، یکی از یادگاران امام (ره) بوده در هیچ کجای دنیا بدین شکل برگزار نمی‌شود، مردم ایران رکورد دار حمایت از مظلومان عالم هستند که فلسطین نماد آن است؛ ما این را می‌دانیم که آزادی قدس وعده‌ی الهی بوده و امری حتمی است.
وی در رابطه با حمله‌ی موشکی سپاه به مواضع داعش، تاکید کرد: اقتدار موشکی یکی از نعمات خداوند برای ملت ایران است و جریانات سوریه و موصل عراق نشان داد که باید مقاومت و ایستادگی کنیم؛ طبق فرمایشات رهبری، اگر رزمندگان ما در عراق و سوریه نمی‌جنگیدند باید امروز در داخل مرزها با آنان مقابله می‌کردیم.
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: به لطف خدا، نیروهای ما تا سه برابر برد این موشک‌ها را نیز می‌توانند اعمال کنند، خداوند یار و یاور رزمندگان باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.