به گزارش ایرنا، علی فرجی روز یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان خداآفرین گفت: کل اعتبارات تملک دارایی استان 3 هزار و 900 میلیارد ریال و اعتبارات متوازن منطقه ای 2 هزار و 777میلیارد ریال است از کل اعتبارات تملک دارایی استان 3 هزار و 300 میلیارد ریال در کل استان توزیع و بقیه برای مدیریت خاص حفظ شده است.
فرماندار خداآفرین کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و توازن منطقه ای این شهرستان را در سال جاری 184 میلیارد و 810میلیون ریال اعلام کرد و افزود: وضعیت موجود در توزیع اعتبارات توازن منطقه ای، توسعه شهرستان های کم برخوردار را در پی نخواهد داشت و با این شیوه فاصله برخورداری و بهره مندی میان شهرستان ها پر نخواهد شد.
امین امینیان گفت: اعتبارات توازن منطقه ای و سرمایه ای در حوزه های کشاورزی، گردشگری، دامپزشکی، راه و شهرسازی ، راهدار خانه، اوقاف، بهزیستی، منابع طببیعی، محیط زیست، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، زیربنایی، شهرداری، فرمانداری، امور عشایر و بهداشت و درمان توزیع شده است.
وی اظهار کرد: هدف قانون اعتبارات توازن منطقه ای توزیع عادلانه اعتبارات در راستای کمک به توسعه و ارتقای مناطق کم برخوردار و کاهش فاصله برخورداری میان شهرستان ها در رسیدن به میانگین استانی است .
وی افزود: توزیع اعتبارات توازن منطقه ای در خداآفرین عادلانه نیست و این اعتبارات باید به منظور ایجاد وضعیت مطلوب در شهرستان هایی که در میزان برخورداری از امکانات پائین تر از میانگین استانی هستند توزیع شود .
امینیان پراکندگی جمعیت را یک شرایط استثنایی در خداافرین دانست و افزود: ارایه خدمات به این روستاها به ویژه در حوزه زیرساختی مستلزم هزینه زیاد است.
وی به دلیل مرزی بودن و دوری از مرکز استان، شهرستان خداآفرین را در شاخص های نیازمند توجه بیشتری دانست .
شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که با وسعت 1525 کیلومتر مربع 3٫3 درصد مساحت استان را شامل شده و در 220 کیلومتری تبریز واقع است .
این شهرستان از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.
مرکز شهرستان، شهر خمارلو است و این شهرستان از 3 بخش مرکزی، گرمادوز و منجوان تشکیل یافته ‌است.
خبرنگار: جوادزاده ** انتشار : انصاری
7468/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.