استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سالجاری همچون گذشته تلاش می‌کنیم که در تمامی حوزه‌ها، شاگرد اول کشور شویم و در عین حال برای استان‌های دیگر آرزوی موفقیت داریم.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به بررسی اخیر وزارت کشور در چند حوزه و کسب رتبه‌های ممتاز توسط استان، گفت: استان آذربایجان‌شرقی در حوزه حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری، بعد از استان همدان، رتبه دوم کشوری را با داشتن 365 طرح سرمایه‌گذاری کسب کرد.     وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری یکی از مهم ترین سیاست‌های مدیریت ارشد استان بوده و در سالجاری تلاش می‌کنیم بیش از پیش از طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت کنیم.     وی با بیان اینکه محدودیتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان نداریم، عنوان کرد: سال گذشته از 365 طرح سرمایه گذاری استان، تمامی آن‌ها را مورد حمایت قرار دادیم که از این پس نیز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش اشتغال و تولید، این حمایت را از مهم‌ترین اولویت های خود قلمداد خواهیم کرد.     جبارزاده همچنین از کسب رتبه اول استان در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق اتمام طرح‌های مختلف استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این حوزه توانستیم با ایجاد پنج هزار و 19 فرصت شغلی، رتبه اول کشور را بر اساس اعلام وزارت کشور کسب کنیم. 
جبارزاده ادامه داد: امیدواریم در سال 96 با تزریق اعتبارات بیشتر به بخش دولتی و تامین منابع مالی و همت بیش از پیش بخش غیردولتی، تعداد طرح های پایان یافته بیش از سال گذشته باشد و بیشترین میزان اشتغال را در استان ایجاد کنیم. 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بانک ها را باید موظف کنیم که بخش عمده ای از سپرده هایی که از مردم استان می گیرند را به بحث توسعه صنعت و تولید استان اختصاص دهند.      استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باهمان روحیه ای که در سال قبل برای اقتصاد مقاومتی داشتیم، کمر همت می بندیم تا سال96، سال شکوفایی استان در حوزه افزایش تولید و رشد اشتغال در استان و کشور باشد و در این زمینه باید تمامی دستگاه های دولتی، برنامه سالانه خود برای توسعه اشتغال را تدوین کرده و ارائه دهند. 
 جبارزاده همچنین از سازمان برنامه  بودجه و تیم مشاوره اقتصادی خود خواست که سند تدبیرتوسعه استان را به روز کنند. 
وی با اشاره به ایجاد کارگو در فرودگاه تبریز گفت: متاسفانه در سالهای گذشته نسبت به ایجاد کارگو در استان غفلت شده و پس از ایجاد آن در دولت یازدهم، اقبال بخش خصوصی به استفاده از آن برای توسعه صادرات خود افزایش یافته است. 
وی در همین راستا گفت:  امیدواریم بخش عمده ای از صادرات  و بخصوص صادرات کالاهای با ارزش استان همچون فرش، صنایع دستی و ...از طریق کارگو بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.     وی با تاکید مجدد بر اهمیت تلاش تمامی مدیران استانی و مدیران بخش غیردولتی برای توسعه اشتغال در استان اظهار کرد: «در یکی از جلسات، یکی از آقایان گفت که کاری در زمینه ایجاد اشتغال انجام نداده‌اید چون هیچ یک از خویشاوندان بنده سرکار نرفته اند.!» متاسفانه برخی‌ها نمی‌خواهند و نمی‌توانند که موفقیت های استان را نظاره‌گر باشند.     توجه حوزه خدمات، آی تی، آی سی تی و .. از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ‌کس تحت هیچ عنوانی حق ندارد مانع از اجرای پروژه‌های صنعتی، معدنی و تولیدی شود، گفت: کسانی که چوب لای چرخ تولید می‌گذارند یا از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، مطالبات فراتر از قانون دارند مطمئناً در مقابل فرمایش رهبری و سیاست حاکم بر کشور ایستاده‌اند و چنین افرادی، با ضابطان و مجریان قانون طرف خواهند بود.
وی با اشاره به متوقف بودن برخی پروژه‌های صنعتی و معدنی استان به‌خاطر زیاده‌خواهی برخی افراد، گفت: هیچ معنی ندارد که کار یک واحد معدنی، یک سال متوقف باشد، ما این مشکلات را پیگیری کرده‌ایم و در مقابل هرگونه زیاده‌خواهی می‌ایستیم.
جبارزاده افزود: هیچ شهروندی به هیچ بهانه‌ای حق ندارد از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف چیزی فراتر از قانون مطالبه کند، ملاک ما قانون است و اطمینان می‌دهیم که براساس قانون، از هیچ‌کس، حقی ضایع نخواهد شد، اما با زیاده‌خواهی نیز برخورد قانونی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این آخرین اخطار است، گفت: از مدیران اجرایی می‌خواهم کسانی را که چوب لای چرخ تولید و اشتغال می‌گذارند و مانع حل مشکلات هستند به سیستم قضایی معرفی کنند و خوشبختانه امروز دستگاه قضایی استان، خود مدعی تولید و اشتغال است.
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از اختصاص یکصد میلیارد تومان تسهیلات به بحث توسعه روستایی استان در سال 96 خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای توسعه بخش روستایی استان کافی نیست، اما می‌تواند باعث تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در مناطق روستایی شود.
وی با اشاره به انتخاب یکصد روستای نمونه از بین دوهزار روستای استان، گفت: طرح‌های ارائه شده از سوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، طرح‌های مهم و عمده‌ای نیست که بتواند روستاها را متحول کند، بلکه هدف، ارائه نمونه کارهایی است که به‌عنوان الگوی روستاییان قرار گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.