معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی از ارتقا ظرفیت 1433 واحد تولیدی و صنعتی در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی نواداد در جلسه‌ی شورای برنامه ریزی استان با اشاره به مهم‌ترین عملکرد استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در کل کشور و در سال های گذشته 10 هزار و 694  واحد تولیدی با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعال بودند که با حمایت کارگروه  و اختصاص مبلغ 92 هزار و 591 میلیارد ریال، ارتقا ظرفیت پیدا کرده و در مجموع منجر به اشتغال 95 هزار و 485 نفر شده است.
وی افزود: آذربایجان شرقی با یک هزار و 433 واحد، اصفهان با 1260 واحد و لرستان  با یک هزار و 52 واحد ، به ترتیب بیشترین تعداد را در خصوص ارتقاء ظرفیت واحدهای تولیدی به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: از منظر ایجاد فرصت‌هی شغلی از طریق افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی با 29 هزار و 262 نفر، اصفهان با هشت هزار و 704  نفر و خوزستان با پنج هزار و 475 نفر بیشترین فرصت شغلی را ایجاد کرده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری همچنین ادامه داد: در حوزه حمایت از طرح های سرمایه گذاری نیز استان های همدان به تعداد یک هزار و 253 مورد، آذربایجان شرقی با 365  مورد و گیلان با 125  مورد، بیشترین حمایت را از طرح های سرمایه گذاری داشته اند تا به مرحله بهره برداری برسند.
نواداد گفت: از منظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق اتمام طرح های سرمایه گذاری، آذربایجان شرقی با پنج هزار و 19 نفر با 23.1 درصد،کرمان با دو هزار و 413 نفر با 11.1 درصد و همدان با یک هزار و 689  نفر  و با 7.8 دهم درصد  از کل اشتغال ایجاد شده در سطح کشور، بیشترین اشتغال ایجاد شده را داشته اند که در این زمینه استان آذربایجان شرقی همچون برخی حوزه های دیگر، رتبه نخست ملی را کسب کرده است.   معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانی استانداری همچنین با بیان اینکه سهمیه استان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، 515 مورد با شش هزار و 780 میلیارد ریال بود که در مجموع تا 10 خرداد ماه سالجاری، پنج هزار و 332 میلیارد ریال برای 734 واحد با احتساب واحدهای منظقه آزاد ارس پرداخت شده است و بانک ها نیز برای 570 واحد در مجموع دو هزار و 684 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
بر اساس گفته نواداد، رتبه آذربایجان شرقی از منظر تعداد پرداختی، مبلغ پرداختی و بودجه تخصیصی، به ترتیب پنجم ، سوم و چهارم است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.