به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: در سطح استان هیچ احدی حق ندارد جلوی اجرای پروژه های صنعتی، معدنی و اقتصادی به ویژه پروژه هایی که منجر به تولید شده را بگیرد.
وی ادامه داد: هرکس تحت هر عنوانی در مناطق روستایی بخواهد جلوی اجرای پروژه های معدنی و صنعتی ما را بگیرد مطمئنا با سیاست حاکم بر سال 96 مقابله کرده است.
جبارزاده اظهار کرد: این افراد عملا در برابر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ایستاده اند.
وی گفت: هیچ معنی ندارد واحد معدنی ما یکسال کارش متوقف باشد، با روش های مختلف پیگیری کرده و در مقابل زیاده خواهی هر کسی که باشد می ایستیم.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: قانون حکم بین ما و طرف های مقابل است و فراتر از قانون هیچ کس حق ندارد مطالبه ای داشته باشد.
وی تاکید کرد: هیچ شهروندی به هیچ بهانه ای حق ندارد فراتر از قانون از سرمایه گذاران و کارآفرینان، تولید کنندگان، معدنکاران، کشاورزان و صنعت گران مطالبه کند.
جبارزاده اظهار کرد: اگر موردی پیش آمد ملاک عمل ما قانون است و به قانون رجوع کرده و هر حق و حقوقی که طبق قانون برای اهالی و ساکنین متصور باشد تعلق می گیرد و با زیاده خواهی ها برخورد قانونی می شود.
وی افزود: این آخرین اخطار و اتمام حجت من است و هرکسی که بخواهد چنین عملی را انجام دهد در مقابل خود ضابطین قانون و مجریان قانون را خواهد دید.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخی از واحدهای ما از گذشته با مشکلاتی روبرو شدند که از ستاد اقتصاد مقاومتی درخواست می کنم هر کسی مانع حل مکشلات باشد و بخواهد چوب لایه چرخ تولید و اشتغال بگذارند به سیستم قضایی معرفی شوند.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی آذربایجان شرقی امروز خود مدعی تولید و اشتغال در استان است و واحدهایی که متوقف شده باید در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و هیچ کس نمی تواند مانع شود.
وی تاکید کرد: حمایت از تولید و کسانی که شغل ایجاد می کنند و همچنین بخش خصوص در اولویت کاری ما قرار دارد و در چارچوب قانون و مقررات و ضوابط حاکم بر جمهوری اسلامی حق و حقوق ارائه می شود.
جبارزاده اظهار کرد: زیاده خواهی در هر بخشی توسط هر کسی انجام بگیرد با آن فرد نیز برخورد قانونی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه استان در سال 93 ، گفت: باید این سند به روز رسانی شود و به ویژه این سند باید منطبق با اقتصاد مقاومتی باشد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص اقداماتی که در سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی در استان انجام گرفت، افزود: بر اساس ارزیابی که توسط قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی و وزارت کشور انجام گرفته آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته و در رتبه های نخست تا سوم ارزیابی ها قرار داشت.
وی ادامه داد: در کل کشور 10 هزار و 694 واحد تولیدی که کمتر از ظرفیت اسمی خود فعال بودند در سال گذشته شناسایی شده بود که با حمایت کارگروه های مختلف در سطح کشور این واحدها با تزریق منابع و تخصیص تسهیلات به بالاتر از ظرفیت اسمی خود رسیدند.
جبارزاده افزود: از این تعداد یک هزار و 433 واحد در آذربایجان شرقی، یک هزار و 260 واحد در اصفهان و یک هزار و 52 واحد در لرستان مورد حمایت مالی قرار گرفت که به ترتیب سه استان اول در کشور هستند.
وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی از نظر ارتقاء ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی در سال 1395 مقام اول را کسب کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما در استان مخالف ایجاد واحدهای جدید نیستیم اما نگاه ویژه ای به افزایش ظرفیت واحدها داریم که از این منظر آذربایجان شرقی با اشتغال 29 هزار و 262 نفر از قبل افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی موجود رتبه اول در کشور را از آن خود کرده است.
وی اضافه کرد: بیشترین حمایت از طرح های سرمایه گذاری در کشور توسط استان های همدان با یک هزار و 253 مورد، آذربایجان شرقی با 365 مورد و گیلان با 125 مورد انجام گرفته است.
جبارزاده گفت: تمامی 365 طرح سرمایه گذاری که ارائه شده بود در استان مورد حمایت قرار گرفت و امسال هیچ محدودیتی نداریم و تمامی مسئولان اجرایی، مدیران و دانشگاه های استان از همه طرح های سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و کشاورزی حمایت خواهند کرد تا به مرحله بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: از منظر ایجاد فرصت های شغلی از طریق اتمام طرح های مختلف استان برای 5 هزار و 19 نفر اشتغال زایی شد که رتبه نخست کشور را داریم .
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: امیدواریم در سال جاری با تزریق اعتبارات به بخش دولتی، تامین منابع مالی و با همت بخش غیردولتی تعداد طرح های پایان یافته و فرصت های شغلی بیش از سال گذشته باشد.
وی با تاکید بر استفاده منابع بانک هایی که در استان سپرده می گیرند، گفت: آنها باید موظف شوند که بخش عمده ای از جذب سپرده های به سرمایه گذاری در استان تخصیص یابد.
جبارزاده با بیان اینکه امسال بیش از گذشته در خصوص اقتصاد مقاومتی باید همت و تلاش کنیم ، افزود: سال 96 سال شکوفایی استان از نظر میزان تولید و اشتغال خواهد بود.
وی با اشاره به فعالیت هزار برابری کارگوی ترمینال فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز اظهار کرد: در فاصله بسیار کمی کارگوه سودده شد که این نشان از اقبال و استفاده بخش خصوص از کارگو فرودگاه را دارد و امیدواریم بخش عمده ای از صادرات کالاهای باارزش از این طریق صادر شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.