به گزارش ایرنا، سیف الله زارع زاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری مرند به زیر یک ماه رسیده است، اظهارکرد: با وجود کمبود کادر اداری و قضایی، سرعت عمل بالا در رسیدگی به پرونده ها موجب کاهش چشمگیر موجودی پرونده در دادگاه های شهرستان شده است.
وی از راه اندازی سامانه 'ثنا' در دادگستری شهرستان مرند همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: با ثبت نام افراد در این سامانه نزدیک به 50 درصد ابلاغیه ها به افراد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا انجام می پذیرد.
زارع زاده به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اشاره و اظهارکرد: با قاطعیت می گویم کم تنش ترین و سالم ترین انتخابات در شهرستان مرند برگزار شد.
وی با بیان اینکه دادگستری به صورت فعال و بی طرف در انتخابات حضور داشت، افزود: چند مورد شکایت انتخاباتی وجود داشت که بیشتر آنها به دلیل وجود شور انتخاباتی بود و گزارش انتخابات در خصوص برخی افراد و مسئولان به تبریز ارسال شده است.
رئیس دادگستری شهرستان مرند تعداد پرونده های وارد شده به دادگستری مرند در سال گذشته را 27 هزار و 821 فقره اعلام کرد و گفت: تعداد پرونده های مختومه از سوی دستگاه قضایی شهرستان در سال گذشته 27 هزار و 950 فقره بوده که نشان دهنده تلاش بی وقفه همکاران دستگاه قضایی است.
زارع زاده مجموع پرونده های مربوط به طلاق در شهرستان مرند در سال گذشته را حدود 550 پرونده اعلام و خاطرنشان کرد: نسبت به سال 94 رشد محسوسی در پرونده های طلاق شهرستان وجود نداشت.
وی اضافه کرد: مواد مخدر و اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق در بین خانواده ها است و اگر نسبت به این مسئله آگاه سازی و فرهنگ سازی نشود در آینده با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.
زارع زاده یکی از مهتریم اقدامات دادگستری شهرستان مرند را راه اندازی مجدد کارخانه تبریزکف عنوان و اظهارکرد: کارخانه تبریزکف مرند که به صورت کامل تعطیل شده بود، اکنون با 140 نفر کارگر به فعالیت خود ادامه داده و تولیدات خود را به فروش می رساند.
یکم تا هفتم تیر ( سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل در اثر حادثه تروریستی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 ) هفته قوه قضائیه نام گذاری شده است.
تنظیم کننده و انتشار دهنده: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.