حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران پشتیبانی از اعزام کاروان های راهیان نور آذربایجان شرقی، با اشاره به برنامه های وسیع دشمنان نظام در حوزه های فرهنگی، افزود: امروز جنگ نرم توسط دشمنان نظام و انقلاب آغاز شده و بدون سر و صدا و آرام پیش می رود که مقابله با چنین حملاتی لزوم برنامه ریزی دقیق را طلب می کند.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه های فرهنگی باید موازی کاری های بیهوده از بین برود، یادآور شد: به عنوان مثال در حوزه قرآن هم اکنون شاهد موازی کاری های عدیده بین نهادها و اداراتی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای فرهنگی هستیم که این وضعیت باید به صورت مدبرانه ای ساماندهی شود.
آل هاشم اظهار کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید مساله قرآن و توجه به آموزه های این کتاب آسمانی جدی گرفته شود که در این راستا تلاش می کنیم شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی را تقویت و آن را فعال تر از قبل کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا می توان با ساماندهی فعالیت ها، هر یک از سازمان ها و نهادهای مربوطه را به یک بعد از ابعاد مختلف و متعدد قرآنی سوق داد تا این برنامه ها روز به روز گسترش و توسعه کمی و کیفی یابد.
آل هاشم از ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه های فرهنگی در شهرستان های آذربایجان شرقی یاد کرد که باید در حوزه های فرهنگی فعال تر شده و مسایل را با جدیت پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام از برخورد سخت با جمهوری اسلامی طی 38 سال گذشته به دلیل شکست های متوالی ناامید شده اند، افزود: بر همین اساس امروز به سراغ اقدامات نرم رفته اند تا جوانان را مورد هدف قرار دهند که مقابله با چنین هجمه هایی برنامه ریزی های دقیق و مناسبی را می طلبد.
امام جمعه تبریز، توجه به ارزش های دفاع مقدس را یکی از راهکارهای بسیار مفید برای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: از جمله راه های موثر در این زمینه تعمیق و توسعه کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است که می تواند منجر به انتقال ارزش های انقلابی و جهادی به نسل های جدید و جوان شود.
آل هاشم ادامه داد: جوانان با حضور در این اردوها می توانند با فرهنگ جبهه و شهادت آشنا شده و از نردیک با مراکز ایثار و رشادت های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس و فداکاری ملت بزرگ ایران همزادی پیدا کنند.
وی، توجه به روایت های درست و بدون تحریف را از ویژگی های بزرگ کاروان های راهیان نور بیان و اظهار کرد: باید در تربیت نسل جدید راویان نیز این ویژگی به دقت مورد توجه قرار بگیرد تا هر گونه شائبه تحریف در موضوع دفاع مقدس از بین برود.
آل هاشم با بیان اینکه امروز در قبال دفاع مقدس مسئولیت های سنگینی برعهده تک تک افراد جامعه است، گفت: راه اندازی اردوهای راهیان نور، ثبت و ضبط و انتشار وصیت نامه های شهدا، ثبت خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس و برگزاری یادواره های شهدا و نیز تکریم پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا را از جمله این وظایف می باشد.
وی با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص هدف قرار دادن پایگاه های داعش در سوریه، اظهار کرد: این اقدام قابل ستایش و قدردانی است که دوستان جمهوری اسلامی را شاد و دشمنان را ترساند و مایوس تر از قبل کرد.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ، تدبیر برای اعزام کاروان های راهیان نور را بسیار مفید و ارزشمند دانست و گفت: این طرح در حقیقت عملیات عظیم فرهنگی در عرصه دفاع مقدس است که در انتقال ارزش های جهادی و شهادت طلبانه به نسل جوان موثر خواهد بود.
محمداسماعیل سعیدی، شهدا را گره گشای بسیاری از مشکلات دانست و اظهار کرد: مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور محل عروج شهدا و نزول ملائکه است که باید از چنین مکان های برای پرورش و تقویت معنویت جامعه بهره برد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.