به گزارش ایرنا، سعید شبستری روز چهارشنبه در دیدار با مسئول صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه کشورها بر اساس ساختار جمعیتی خود برنامه ریزی می کنند، افزود: انسان ها اصلی ترین عناصر پیشرفت و توسعه کشورها هستند.
وی با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت ایران را جمعیت جوان تشکیل می دهند، ادامه داد: 9 درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل می دهند که آذربایجان شرقی در این خصوص نسبت به متوسط کشوری یک درصد بیشتر است.
شبستری اظهار کرد: جمعیت سالمندی اگرچه به نسبت جمعیت جوان کشور کمتر است ولی در طی چند سال آینده به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت که ضروری است نسبت به نیازهای این قشر جامعه از هم اکنون توجه و برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کشوری توسعه یافته است که بتواند از تمامی گروه های سنی خود حداکثر استفاده را بکند و همه آنها احساس مفید بودن در جامعه را داشته باشند.
وی اظهار کرد: جمعیت سالمندی در کشورهای جهان سوم به فراموشی سپرده شده و این موضوع در مورد معلولان نیز صادق است.
شبستری خاطرنشان کرد: اگرچه آمار جمعیتی سالمندان و معلولان زیاد نیست ولی باید بسترهای لازم برای حضور اقشار مختلف جامعه به خصوص سالمندان و افراد معلول فراهم شود.
وی ادامه داد: در مبانی و آموزه های دینی ما بر نگهداری و مراقبت از سالمندان تاکید شده و آداب و سنن و دین ما اجازه نمی دهد که آنها را ترد و در خانه های سالمندان نگهداری کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سالمندان ما در شرایطی که کسی را برای نگهداری نداشته باشند و یا براساس مشکلاتی که وجود دارد در مراکز نگهدای سالمندان نگهداری می شوند.
وی افزود: باید از اکنون نیازهای تغذیه ای، پزشکی و توان بخشی سالمندان مورد توجه قرار گیرد و برای سبک زندگی مردم برنامه هایی ارائه شود که بتوانند در دوران سالمندی زندگی سالم را تجربه کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.