به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم عصر سه شنبه در دیدار با مسئولان حوزه هنری آذربایجان شرقی و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری تبریز افزود: امروزه آنچه مسلم است از طریق هنر می توان شعائر دینی و انقلابی را منتقل و در جامعه نهادینه کرد و شما اهل فرهنگ و هنر وظیفه سنگینی در این خصوص دارید.

وی یادآور شد: همه ی افراد جامعه به مسجد و هیئت نمی روند بلکه افرادی هم در مسیر رشته های مختلف هنری گام بر می دارند که در این میان، حوزه هنری و فعالان متعهد این عرصه باید برای آنان هم برنامه داشته باشند.

آل هاشم با اشاره به زمینه های مختلف هنری در جامعه تصریح کرد: امروزه با توجه به علاقمندی روزافزون جامعه به رشته های فرهنگی و هنری، برنامه ریزی در این خصوص برای جذب مردم به فرهنگ و هنر اسلامی بیش از گذشته ضروری می نماید.

امام جمعه تبریز یادآور شد: امروز اگر ما برای حوزه های فرهنگی و رشته های هنری برنامه ریزی نداشته باشیم، دیگران برای افراد جامعه برنامه ریزی کرده و در فرهنگ و هنر ما رخنه خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید با قلم هنر واقعیت های دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

وی خاطره نویسی، اشعار حماسی و انقلابی، تئاتر، موسیقی، خوشنویسی و دیگر رشته های هنری را بهترین ابزار انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: امروزه حفاظت از گنجینه عظیم فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ انقلاب اسلامی، بر دستگاه های فرهنگی و هنرمندان متعهد واجب و ضروری است.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: دفاع مقدس و ارزش های فرهنگی حاکم بر آن همانند دژ مستحکمی است که می تواند سالیان سال جامعه را از نفوذ اندیشه های بیگانه بیمه کند اما لازم است اهالی فرهنگ و هنر نسبت به تبیین و انتقال مفاهیم آن به زبان هنر اهتمام ورزند.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود از راه اندازی جلسات خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در تبریز استقبال کرد و اعلام کرد که در این جلسات حضور خواهد داشت.

در ابتدای این جلسه، جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف این نهاد گفت: حوزه هنری متولی فرهنگ و هنر دینی است و دغدغه اصلی آن تولید آثار دینی و انقلابی به زبان هنر بوده است.

وی اهم اولویت های حوزه هنری را پرداختن به محورهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سبک زندگی اسلامی، کودک و نوجوان، اخلاق اسلامی و تمدن اسلامی دانست و افزود: این مفاهیم از طریق رشته های مختلفی مانند هنرهای نمایشی، انیمیشن، فیلم، هنرهای تجسمی، موسیقی، ادبیات و ادبیات پایداری به جامعه منتقل می یابند.

کریم نژاد حوزه هنری را دستگاه تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر دینی عنوان کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، حوزه هنری پایگاه و امید هنر انقلاب است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود، با اشاره به برنامه های گسترده این مجموعه برای حفاظت و تبیین ارزش های دفاع مقدس در جامعه گفت: با طراحی جلسات شب های خاطره، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان گنجینه های زنده آن دوران حضور یافته و به بیان خاطرات منتشر نشده خود می پردازند.

کریم نژاد همچنین از تولید فیلم هایی در خصوص زندگی شهدای مدافع حرم در آذربایجان شرقی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ساخت 6 فیلم از شهدای گرانقدر مدافع حرم آغاز شده و اقدامات اولیه برای آغاز ساخت فیلم های بعدی نیز در حال اجراست.

وی همچنین با بیان اینکه مساجد محکم ترین مراکز تربیت اسلامی و دینی و انقلابی هستند از راه اندازی جریان تئاتر بچه های مسجد در آذربایجان شرقی و تبریز خبر داد و افزود: با این جریان، فرهنگ و هنر دینی از مساجد به عنوان مراکز تربیت نسل جدید انقلاب اسلامی تقویت می شود.

گفتنی است در پایان این دیدار، سه نفر از شعرای متعهد حوزه هنری آذربایجان شرقی که برای شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور یافته بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 680417
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.