به گزارش ایرنا، محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسکو، اظهار کرد: طبق این اصل، تصمیمات توسعه ای مهمی در قالب قانون بودجه اتخاذ شده است که شهرستان ها باید از این فرصت ها بیشترین استفاده را به عمل آورند.
وی افزود: بر اساس تبصره 2 ماه 31 قانون احکام دائمی، برنامه های توسعه شورای برنامه ریزی استان ها تنها مکلف است سرجمع اعتبارات عمرانی شهرستان ها را تعیین کند و حق دخالت در تصمیمات شهرستان ها را ندارد.
فرهنگی با اشاره به محورهای توسعه ای شهرستان اسکو، گفت: اختصاص چهار میلیون تن قیر رایگان برای پروژه های عمرانی، احکام ماده 6 در خصوص نحوه استفاده از مالیات بر ارزش افزوده و استفاده از همین منبع برای تسریع در پروژه شهرک صنعتی اسکو از جمله این محورها می باشد.
وی ادامه داد: ماده 67 و فرصت های اشتغالزایی بخش ITC و ارتباطات، ماده 43 بخش صنعت و معدن، معافیت های مالیاتی بند ر ماده 32 برای فعالیت های تکمیلی بخش کشاورزی، مجوز حصارکشی مزارع و باغات توسط کشاورزانی که در معرض تهدید حیات وحش قرار دارند، استفاده بیشتر از فرصت تبریز 2018 در ارتباط با محور اسکو - کندوان و پروژه هایی مانند سالن ورزشی کردآباد و سد مجارشین و آبرسانی ها و پروژه های فاضلاب و فعالیت های مربوط به حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی را از دیگر محورهای توسعه شهرستان اسکو بیان کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر اجتناب از تسویه حساب های انتخاباتی و جناحی با بخش های مختلف مردم تاکید کرد.
شهرستان اسکو با جمعیت 85 هزار نفر ، دارای دو بخش، سه شهر، پنج دهستان و 42 روستا در فاصله 40 کیلومتری غرب تبریز واقع شده است.
از مجموع جمعیت این شهرستان 57 درصد شهرنشین و 43 درصد روستائی هستند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **ا نتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.