جلیل اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج شهرک اقماری مراغه با وجود سکونت حدود 35 هزار نفر در آنها، فاقد مدرسه و فضای آموزشی است.
وی ادامه داد: از 15 سال پیش تاکنون و از مجموع 6 شهرک جدید ساخته شده در مراغه تنها یک مدرسه ابتدائی ساخته شده و 2 مدرسه نیز در حال ساخت است که این امکانات و فضای آموزشی با توجه به جمعیت دانش آموزان این مناطق، کافی نیست.
وی اضافه کرد: تردد روزانه دانش اموزان این شهرک ها برای تحصیل در مدارس مرکز شهر، علاوه بر تحمیل هزینه های ایاب و ذهاب به خانواده های دانش آموزان، موجب افزایش ترافیک درون شهری و نیز مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است.
وی با اشاره به تراکم بیش از حد کلاس های درس در مدراس نزدیک به این شهرک ها گفت: بیشتر این مدارس به صورت دو نوبته اداره شده و دانش آموزان در کلاس های بیش از 35 نفری مشغول تحصیل هستند.
اسلامی افزود: در سال های اخیر خیران مدرسه ساز تلاش های مناسبی برای برون رفت از این مشکل داشته اند لیکن حمایت از مدرسه سازی و تامین اعتبارات لازم در این خصوص ضروری و حیاتی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.