به گزارش ایرنا، حجت الاسلام آل هاشم روز شنبه در دیدار جمعی از جهادگران دانشگاهی استان با وی افزود: اقدام های انجام شده برای مقابله با تهدیدهای جنگ نرم کافی نبوده و سازمان‌های فرهنگی باید هماهنگی 100 درصدی برای مقابله با برنامه ریزی‌های دشمن برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید شورای فرهنگ عمومی استان بیش از پیش فعال باشد، اظهار کرد: این شورا باید نسبت به فعال تر کردن دستگاه‌های فرهنگی استان و آماده تر ساختن این دستگاه‌ها در مقابل هرگونه تهدیدهای جنگ نرم دشمن آماده کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: ترویج و مدگرایی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده و سرنوشت فرد، تضعیف نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایی، بدبین کردن جوانان نسبت به مسئولان نظام، ترویج موادمخدر، ترویج فساد و فحشا و سست کردن عقاید جوانان از جمله مهم ترین برنامه‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی مدون و به روز برای مقابله با این تهدیدهای دشمن باید شکل گیرد تا بتوان در مقابل آن ها آماده بود چرا که در این زمینه برنامه‌های سنتی در عرصه فرهنگی جوابگو نیست.
وی گفت: در زمان کنونی مهم ترین مشکل جامعه ما در عرصه اقتصادی و فرهنگی است و جهاددانشگاهی با فعالیت‌هایی که در این حوزه دارد می‌تواند موثر و اثرگذار باشد.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید در این عرصه نیز در کنار سایر دستگاه‌های متولی فرهنگی فعال شده و نسبت به گذشته بیشتر تلاش کند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: در زمینه مسائل و مشکلات اقتصادی هم می‌توان از طریق مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با سوق دادن سمت و سوی تحقیقات دانشجویان و اساتید به سمت مسائل اقتصادی این مشکلات را مرتفع ساخت.
وی یادآوری کرد: اقتصاد از مهم ترین مشکلات جامعه ما بوده و رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در نام گذاری سال‌ها با عناوین مختلف نسبت به این مسئله اقتصادی و اقتصاد مقاومتی حساسیت نشان داده‌اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این زمینه با تقویت تولید ملی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی، گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، مردمی کردن اقتصاد و پرهیز از اقتصاد دولتی، جلوگیری از اسراف در مصرف و خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی می توان قدم های موثری را برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و خروج از مشکل اقتصادی برداشت.
حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: جهاددانشگاهی در کنار سایر فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، رسانه‌ای و غیره دارد می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز فعال شده و اقدام های موثری انجام دهد.
سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان گفت: جهاددانشگاهی استان اولین شهدای اقتصاد مقاومتی را در سال 1365 در بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
جعفر محسنی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران دانشگاهی کشور و ماموریت‌های ویژه جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی فعالیت می کند.
وی یادآوری کرد: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش با دارا بودن 9 مرکز آموزش‌های تخصصی و عمومی در 5 گروه آموزشی با بیش از 400 عنوان دوره آموزشی در سطح تبریز و شهرستان‌های اهر، میانه و مرند و در حوزه مرکز آموزش علمی کاربردی با بیش از 500 دانشجو در 12 کدرشته فعالیت می کند.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص وجود خلاء های آموزشی در حوزه آموزش زبان‌های خارجی، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی کل کشور در حال تدوین و انتشار کتب آموزشی زبان‌های خارجی بومی بوده که آخر سال جاری جهت استفاده در مراکز آموزشی کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.
محسنی، افزود: حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و آزمایشگاهی، درمان ناباروری و فناوری‌ انرژی های نو فعالیت می‌کند که آزمایشگاه این نهاد در ابتدا به عنوان آزمایشگاه مستضعفان آغاز به کار کرد و اکنون با توسعه خدمات آزمایشگاهی سالانه بیش از 40 هزار نفر از مردم آذربایجان از خدمات آزمایشگاهی این سازمان بهره مند می شوند.
وی گفت: مرکز درمان ناباروری آذربایجان وابسته به این سازمان نیز از چند سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و فعالیت‌های چشمگیری را در استان و کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و نخجوان دارد.
به گزارش ایرنا سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: با تفاهم نامه‌ای که اخیرا با وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان منعقد شده قرار است تمامی بیماران نابارور این کشور از طریق این مرکز پذیرش و درمان شوند.
محسنی با بیان اینکه هم اکنون 22 درصد زوجین کشور درگیر مسئله ناباروری هستند، ادامه داد: فعالیت‌های این مرکز در استان می‌تواند در رشد مثبت جمعیت و درمان ناباروری و همچنین افزایش امید به زندگی در بین زوجین نابارور اثرگذار باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی در استان گفت: این پژوهشکده به عنوان اولین پژوهشکده در حوزه علوم انسانی بوده که در زمینه علوم انسانی و اجتماعی در استان به انجام تحقیقات کاربردی و بنیادی مشغول است.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی به فعالیت‌های مرکز فناوری و انرژی‌های نو معاونت پژوهشی این نهاد اشاره و اظهار کرد: ساخت پکیچ (بسته) روشنایی قابل حمل، طراحی و ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، دستگاه‌های هات تپ(انشعاب گیری از لوله‌های گاز) و دستگاه آب شیرین کن از فعالیت های این مرکز است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.