به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه همزمان با سالروز تشکیل جهاد سازندگی در جمع نیروهای جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اجرای فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی، بر شناخت و احصای آسیب های اقتصاد در بخش های مختلف اعم از صنعت، تجارت و کشاورزی تاکید کرد.
وی بر حمایت از تولید داخلی به ویژه در خریدهای ادارات دولتی تاکید کرد و افزود: بایستی از مصرف کالای خارجی پرهیز شود.
امام جمعه تبریز گفت: اگر تولیدات داخلی صادرات محور باشد به بخش اعظمی از برنامه های اقتصاد مقاومتی نائل شده ایم.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه بانک ها برای توسعه اقتصاد و پایداری تولیدات داخلی همت کنند و تسهیلات با سود مناسب و شرایط آسان به مردم واگذار شود، ادامه داد: قوانین دولتی که توسط قانون گذاران وضع می شود بایستی در راستای پایداری تولید و اقتصاد باشد .
وی با بیان اینکه نقش جهاد کشاورزی به عنوان یک وزارت تولیدی و اقتصادی در تولید مواد غذائی و نیازهای کشور اساسی است، افزود: تلاش جهادکشاورزی در خودکفائی گندم بی نظیر بوده است و امید می رود در تمام محصولات استراتژیک کشاورزی خودکفا شویم.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که 70 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند و اهالی این مناطق با محرومیت های اجتماعی و اقتصادی خیلی زیادی روبرو بودند جهادسازندگی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در27 خرداد 1358 جهت رفع محرومیت ها و تلاش برای آبادانی کشور تشکیل شد.
امام جمعه تبریز اظهارکرد: جهاد به منظور فراهم کردن زمینه نهضتی همه جانبه در جهت مبارزه با فقر، محرومیت زدایی، توسعه و عمران روستاها و در یک کلام حرکت در جهت استقلال و خودکفایی از متن توده های میلیونی مردم محروم و مستضعف به وجود آمد.
حجت الاسلام آل هاشم با تقدیر از سنگرسازان بی سنگر و نقش والای جهادگران در پشتیبانی جبهه و جنگ و طراحی پل ها و ساخت و احداث سنگرها و خاکریزها، افزود: جهادگران مخلصانه و با تمام وجود در جبهه های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام پرداختند.
کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از ظرفیت های بخش کشاورزی استان ارائه کرد.
بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با برخورداری از 12 درصد تولید ناخالص داخلی، 20 درصد اشتغال، 13.2 درصد صادرات غیر‌نفتی و 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور شامل محصولات زراعی و باغی جایگاه والایی در اقتصاد ملی دارد.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.