به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با تشریح فضائل، شخصیت و عظمت امیرالمومنین علی(ع) افزود: هنوز جهان برای تبیین معرفت و منزلت آن حضرت نابالغ است.
وی اظهار کرد: دنیا برای شناخت هرچه بیشتر حضرت علی(ع) نیاز به تکامل و رشد فراوان دارد و به طور قطع شناخت ایشان برای آن ها از محال ها است.
خطیب جمعه بناب با بیان اینکه شیعه و سنی در تحلیل و توصیف مقام، جایگاه و عظمت حضرت علی(ع) درمانده اند، یادآوری کرد: امروز افتخار می کنیم که پیرو حضرت علی(ع) بوده و آن را یدک می کشیم و همین تکلیف ما را در این ارتباط خطیر کرده است.
حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: ما در زمان کنونی فاصله زیادی با جامعه علوی و مهدوی داریم.
وی با اشاره به جایگاه رفیع تریبون نماز جمعه گفت: اینجا جایگاه پیامبر اکرم(ص) و سنگر عدالت است.
امام جمعه بناب اظهار کرد: جایگاه تریبون نماز جمعه چنین ایجاب می کند که در کنار نقد عملکردهای مسئولان، از زحمات آن ها نیز قدردانی شود.
حجت الاسلام باقری بنابی افزود: صرف انتقاد عادلانه نیست و این گونه رفتارها در جامعه جواب نداده و نمی دهد و غیر از افزایش کینه و دشمنی ها مردم از نظام سلب اعتماد می شوند.
وی اظهار کرد: امام جمعه باید نقش پدری را در جامعه ایفاد کند و اگر چنین نکند اشتباه کرده و راه را خطا می رود.
حجت الاسلام باقری بنابی از حضور مردم به ویژه جوانان در برنامه های شب های احیا، تلاش های مدافعان حرم، نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه در ایجاد آسایش و امنیت مردم قدردانی کرد.
تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.