به گزارش ایرنا، بیت الله عبدالهی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هریس افزود: بیکاری ابرچالش پیش روی دولت و مردم بوده و حل نشدن آن موجب ایجاد بحران های اجتماعی، سیاسی و امنیتی می شود.
وی بر اصلاح سیستم اداری و بانکی و حمایت همه جانبه ادارات از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رفع این معضل تاکید کرد.
نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس، اولویت برنامه کاری در شهرستان هریس را اتمام بزرگراه تبریز - هریس – اهر و فعال کردن معادن مس موجود در منطقه اعلام کرد.
عبدالهی، پیگیری مسائل این شهرستان از مرکز عمده تصمیم گیری و تفسیر قوانین به نفع مردم از سوی ادارات در امور سرمایه گذاران را از عوامل گشایش در امور اعلام کرد.
وی با اشاره به اعتبارهای محدود دولت در بخش عمرانی، گفت: فعال شدن سیستم آموزش و نوآوری در صنایع دستی و کوچک از اهم راهکارهای موجود برای افزایش اشتغال و درآمدزایی برای آحاد مردم این شهرستان است.
عبدالهی با اشاره به خسارت بیش از 60 درصدی به محصولات زراعی و باغی هریس در سیل اخیر و خشکسالی امسال، یادآوری کرد: اقدام های لازم جهت تخصیص اعتبارهای ویژه برای تخفیف اثرات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی محصولات زراعی و باغی و افزایش سهمیه اعتبار بانک های این شهرستان برای اعطای وام به کارآفرینان و جوانان جویای کار انجام می شود.
فرماندار هریس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بزرگراه تبریز - هریس – اهر برای 6 شهرستان و 15 شهر همجوار، از تخصیص اعتبار 726 میلیارد ریالی دولت از سال 92 تا پایان سال 1395 برای تکمیل این پروژه ملی و تحویل بیش از 70 درصد بزرگراه تا پایان شهریور 1396 خبر داد.
صابر تقویمی، افزود: تکمیل بیمارستان هریس تا یک ماه آینده، فعالیت مستمر کارگاه نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی این شهرستان، اجرای عملیات احداث کارخانه عظیم روغن کشی دانه های روغنی برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت از غلات به دانه های روغنی مقاوم به کم آبی از اولویت های این شهرستان است.
وی، خواستار اختصاص تسهیلات برای رونق بخش صنایع دستی و کوچک در نواحی روستایی و بهسازی جاده های بین شهری و روستایی منطقه برای تشویق ورود سرمایه گذاران شد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7227/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.