به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی افزود: امروز مساله فرهنگ از اساسی ترین مسائل کشور است.
وی ادامه داد: با فعال شدن شورای فرهنگ عمومی استان امیدواریم در انسجام بخشی و جلوگیری از موازی کاری ها گام های اساسی برداشته شود.
حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: امروز دشمنان نظام برخورد سخت افزارانه با نظام را کنار گذاشته و وارد جنگ نرم با جمهوری اسلامی شده اند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از 25 سال قبل نسبت به نفوذ فرهنگی غرب هشدار داده اند، افزود: ترویج فساد، فحشا، بی بند و باری در جامعه و مایوس نمودن جوانان نسبت به آینده کشور و تضعیف مسئولان نظام از جمله اهداف جنگ نرم دشمنان نظام است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر افزایش اقدامات فرهنگی و قرانی در استان اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز کشور به برکت قرآن است.
وی ادامه داد: زمانی مطبوعات آذربایجان شرقی از برترین های کشور بودند و ضروری است مطبوعات استان جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به ترویج تئاتر و موسیقی سنتی، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، عکاسی در استان تاکید کرد و گفت: باید هنرمندان استان مورد حمایت قرار گیرند.
وی ادامه داد: مساجد به عنوان سنگر های انقلاب هستند از این رو باید نسبت به برپایی نماز های جماعت صبح توجه ویژه ای شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: 80 انجمن و موسسه فرهنگی و هنری در سطح استان فعال است که 63 موسسه در حوزه قرآن و عترت فعالیت می کنند.
محمد محمدپور با اشاره به فعالیت 310 رسانه مکتوب، پایگاه خبری و نشریات دیجیتالی در سطح استان، افزود: بیش از یک هزار و 500 عنوان کتاب در استان منتشر شده است.
وی ادامه داد: 687 کانون تبلیغاتی و 194 آموزشگاه آزاد هنری در استان وجود دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.