به گزارش ایرنا، سعید شبستری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی تبریز 2018 اظهارکرد: در کنار تمامی دستگاه‌های اجرایی، عموم شهروندان استان باید برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان تلاش کنند.
وی ادامه داد: حضور هرچه بیشتر گردشگران خارجی در استان، مزایای مهمی همچون شکوفایی و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
شبستری گفت: متاسفانه بسیاری از بدیهی‌ترین اقدامات لازم برای میزبانی از گردشگران در سال 2018 همچون ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل، آموزش برخورد مناسب با گردشگران و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی انجام نشده است.
وی تاکید گرد: دستگاه های مسئول باید نسبت به تحقق اهداف استان و کشور در سال 2018، بیش از پیش اهتمام ورزند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش تبلیغات برای رویداد عظیم فرهنگی تبریز 2018، گفت: هماهنگی‌های لازم با آژانس‌های گردشگری و مسافری برای جذب گردشگران خارجی انجام شود.
وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید نسبت به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی برای راهنمایان گردشگری و ضرورت تسلط به زبان انگلیسی اقدام کند.
شبستری بر ضرورت رعایت قوانین مصوب بین المللی و داخلی در ارتباط با میراث فرهنگی و اماکن تاریخی و مذهبی تاکید کرد و گفت: تدابیر لازم برای آغاز بکار سریع پلیس گردشگری اتخاذ و با هتلداران و مدیران مراکز اقامتی برای اعمال تخفیف مناسب اقامت هماهنگی شود.
وی همچنین بر برگزاری دوره های آموزش رفتاری برای اقشار مختلف در راستای تبریز 2018 و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت تبلیغی و اطلاع رسانی رسانه های استانی و ملی برای برگزاری هرچه بیشتر برنامه های این رویداد تاکید کرد.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.
این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
پیش از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.