به گزارش ایرنا، خلیل ساعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در همین راستا برای 150 نفر از کارشناسان فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان دوره آموزشی مدیریت سیل برگزار شد.
وی ایجاد ظرفیت خودامدادی و دگرامدادی و ارتقای دانسته‌های افراد با هدف کاهش آسیب‌پذیری را از دیگر اصول مقابله با سوانح عنوان کرد و گفت: آموزش بهترین شیوه ارتقای شاخص بهره‌وری در جوامع انسانی است.
ساعی ادامه داد: برای جلب مشارکت فراگیر و مردمی، آموزش‌ها باید برای تمام گروه‌های سنی و اجتماعی به ‌ویژه کارشناسان و مدیران مرتبط ارائه شود و نباید در این بین استثناء قائل شد.
وی با اشاره به اینکه براساس آمار سازمان ملل، بیش از 70 درصد خسارت ها در بین بلایای طبیعی مربوط به سیل و طوفان است، افزود: بر همین اساس و طبق دستور معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور، در راستای تداوم آمادگی و ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان مدیریت بحران، دوره آموزشی مدیریت سیل از سری دوره‌های تخصصی مدیریت بحران برگزار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های پیشرو در امر آموزش مدیریت بحران در شاخه‌های مختلف است، گفت: در سال 1395 با برگزاری دوره آموزشی غدیر 700 نفر از مدیران و کارشناسان شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها آموزش دیدند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.