به گزارش روابط عمومی فرمانداری چاراویماق، رحیم بلال زاده روز سه شنبه در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام 'اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال' افزود: سیاست کلی دولت تدبیر و امید نیز بر همین امر بنا شده و دولت توجه ویژه ای به بحث اشتغال جوانان به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق روستایی دارد.
وی به ظرفیت ها موجود در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: پتانسیل های مختلف عظیمی اعم از دامداری، کشاورزی، معدن و همچنین وجود نقاط گردشگری منحصر بفرد در این شهرستان وجود دارد که با ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده می توان اشتغالی پایدار در شهرستان بوجود آورد و از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگتر جلوگیری کرد.
بلال زاده همچنین از تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران چاراویماق خبر داد و خاطر نشان کرد: با تاسیس این شرکت تعاونی قسمت عظیمی از مشکل اشتغال جوانان حل خواهد شد.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تشریح طرح های اشتغال زایی و نحوه تخصیص تسهیلات کم بهره به کارآفرینان پرداخت و افزود: امسال 50 میلیارد ریال اعتبار جهت ارائه تسهیلات اشتغالزایی در استان تخصیص یافته که بصورت شناور در بین شهرستان ها تقسیم می شود.
طاهری همچنین از پرداخت تسهیلات ویژه به کارآفرینان خبر داد و گفت: در سالجاری تمامی کارفرمایان و کارآفرینان می توانند با اشتغالزایی برای هر نفر مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات کم بهره دریافت کنند.
شهرستان چاراویماق با حدود 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع و حدود 110روستا دارد.
انتشار: عیسی عطاپور**
3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.