نشست مشترک  شبکه های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز  روز گذشته در محل سازمان محیط زیست استان برگزارشد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی،علی جهانگیری، مدیر منطقه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز در این نشست بیان کرد: فناوری‎هایی که در استان تولید می‎شوند باید در همین استان تجاری سازی شوند و در همه‎ی کشورها بخش سرمایه‌گذاری از این طرح‎های فناورانه حمایت می‎کنند.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت همفکری در راستای حل مشکلات زیست محیطی گفت: جمع شدن و همفکری متخصصان در تمامی حوزه‎ها در قالب شبکه‎ی فناوری محیط زیست می‎تواند گام مثبتی در این راستا باشد.
 
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‎شرقی تاکید کرد: این سازمان به عنوان حامی محیط زیست، طرح‌های بسیاری را در دست مطالعه و اجرا دارد. 
 
دکتر جعفر محسنی اظهار کرد: این نشست در راستای تجمیع پتانسیل‌های استانی و هم‎افزایی نیروهای فعال انسانی در حوزه‎های مختلف در راستای  کمک به محیط زیست و استفاده از پتانسیل های استانی کاهش آلودگی محیط زیست برگزار می‎شود.
 
وی افزود: باید از ایده‎ها و توانمندی‌های افراد متخصص در حوزه‎های مختلف در این راستا بهره گرفت؛ چرا که تبعات زیست محیطی همه را درگیر می‌کند .
 
وی با اشاره به فعالیت‎های سازمان جهاد دانشگاهی استان در حوزه‎ی محیط زیست عنوان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان دبیرخانه‎ی شبکه‎ی انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‎کند و همچنین این سازمان پیشرو و متولی انرژی بادی- خورشیدی است.
دکتر محسنی بیان کرد: تفاهم نامه‎ای سه جانبه بین سازمان جهاد دانشگاهی، دانشگاه تبریز و شبکه‎ی توزیع برق استان  جهت مهندسی معکوس شارژ سریع خودرویهای برقی  امضا شده است.،چرا که استفاده از خودرویهای برقی در آینده نزدیک معمول خواهد بود و تولید برق فسیلی جهت تولید شارژ خودروها نیز در آلودگی هوا تاثیرخواهد داشت لذا تولید شارژر خودروهای برقی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.
 
وی افزود: تاسیس نیروگاه‎های خورشیدی نیز از دیگر اقداماتی است که می‎تواند منبع مهمی در کاهش آلودگی هوا بخصوص co2 باشد و سرمایه گذاران بسیاری تمایل به سرمایه‎گذاری در این راستا دارند.
 
"نجف قراچورلو"، رئیس پژوهشکده‎ی سازمان جهاد دانشگاهی استان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه‌ی هفته‎ی محیط زیست لازم است تا انرژی‎هایی با منشا پاک را دنبال کنیم و سازمان جهاد دانشگاهی نیز در این راستا اقدامات زیادی را انجام داده است.
 
وی افزود: طراحی شارژر سریع خودروهای برقی توسط این سازمان در دست مطالعه است و همچنین طراحی نیروگاه‎های چند مگا بایتی نیز از دیگر طرح‎های حامی محیط زیست در این سازمان به شمار می‎آید.
 
وی عنوان کرد: سرمایه‎گذاری و حمایت از طرح‏‎های آینده محور باید از همین الان آغاز شود تا از بحران‏های محیطی همچون آلودگی دریاچه‏‎ی ارومیه در آینده جلوگیری شود.
قراچورلو تاکید کرد: تبدیل زباله‎ی تر شهری به کود بیولوژیک با روش‎های زیستی نیز توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان به صورت آزمایشگاهی طراحی شده است و همچنین پکیج عشایری نیز دیگر دستاورد سازمان است که بیش از یک هزار و 500 عدد از آن توزیع شده است.
 
 
گفتنی است، سیاست گذاری فناورانه در راستای حل مشکلات زیست محیطی، مدیریت منابع آبی و شناسایی منابع آبی و محیطی، تهیه‎ی نقشه‎های گیاهی و جانوری در معرض خطر از مباحث مطرح شده در این نسشت بود. 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.