معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت پررنگ شدن حضور زنان در جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری در نشست تخصصی کارگروه زنان و خانواده اظهار کرد: انسان محور اصلی توسعه به شمار می‌آید و این محور حتی از منابع فیزیکی و سایرمنابع نیز اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، باید از توان آنان در توسعه‌ی جامعه به خوبی بهره گرفت. جامعه‌ای توسعه یافته است که بتواند از حداکثر نیروی انسانی اعم از زن و مرد بهره ببرد.

وی عنوان کرد: نقش بانوان در اشتغال، مسائل آموزشی، تحکیم بنیان خانواده و ... نیز بسیار مورد تاکید است. از این رو باید به درجه‌ای از خودباوری برسیم که از تمامی پتانسیل‌های موجود در راستای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

شبستری تاکید کرد: زنان در کشور ما از بدو شروع انقلاب شروع به حضور و ایفای نقش کرده‌اند و این حضور در طول هشت سال دفاع مقدس نیز کاملا ملموس بود. امروزه نیز اگر همراهی زنان نباشد در اقتصاد مقاومتی و تولید نیز موفق نخواهیم شد.

وی گفت: نرخ مشارکت برای زنان جامعه در کشور 13 درصد است و باید این مشارکت ملموس‌تر شود؛ چرا که نقش زنان جامعه در همراهی نظام و انقلاب بسیار موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: زنان موفق انگشت شمار هستند و می‌توان طبق برنامه ریزی‌های مختلف از این توانمندی‌ها بهره برد تا تاثیر بین‌المللی نیز داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار با بیان این که منظور از توسعه صرفا اقتصادی، سیاسی و اجتماعی صرف نیست، گفت: تهیه‌ی اطلس زنان در استان اقدام بسیار خوبی بود و برنامه ریزی از روی این اطلس و بر اساس شناسایی استعداد و نیازها انجام خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: همچنین زنان روستایی و عشایری نقش گسترده‌ای در گسترش کشور دارند و حضور در عرصه‌های مختلف نیز خود مزید بر علت است.

پروین اشراقی، مدیر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری نیز با ارائه‌ی آمار سال 94 در این کارگروه بیان کرد: زنان 40.33 درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که 72 درصد آن مربوط به بانوان شهری است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زنان کشور 13.3 است که این آمار در استان ما 14.6 درصد بوده که از وضیعت خوبی نسبت به آمار کشوری برخوردار است.

وی افزود: 22درصد نرخ اشتغال بانوان در کشور مربوط به بخش کشاورزی و 23 درصد نیز مربوط به صنعت است که در استان ما 32.8 درصد مربوط به بخش کشاورزی است. همچنین 74درصد از بانوان شاغل در کشور در بخش خصوصی فعالیت دارند که این آمار در استان ما 84 درصد است.

وی با اشاره به نقش اداره کل امور بانوان و خانواده گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف مورد توجه این بخش به شمار می‌آید. همچنین استان ما از نظر نرخ ولادت رتبه‎ی 21 کشوری، از نظر نرخ فوت رتبه‌ی سوم کشور، نرخ ازدواج رتبه‌ی 16 و نرخ طلاق رتبه‌ی 14 را در کشور به خود اختصاص داده است.

اشراقی با اشاره به طرح تاب آوری زنان گفت: 20800 نفر ساعت آموزش در طرح تاب آوری و توانمند سازی زنان داشته‌ایم و این طرح برای تمامی بانوان استان اعم از شهری، روستایی و عشایری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  برگزاری تور صنعتی و نشست تخصصی با زنان صنعتگر از جمله اقدامات و جلسات برگزار شده در سال گذشته بود. اجرای سند توسعه‌ی زنان و خانواده‌ی استان، نقش زنان در احیا و توسعه‌ی گردشگری اجرای طرح‌های خوداشتغالی، راه اندازی خوشه‌ی صنعتی زنان، اجرای دوره‌های کارآفرینی از اهم برنامه‌های در دست اقدام اداره کل امور بانوان و خانواده در سال آتی به شمار می‌آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.