به گزارش ایرنا، یعقوب نماینده روز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده افزود: همچنین برای 26 هزار و 805 نفر از مردان در 74 حرفه متفاوت در استان آموزش های تخصصی و فنی حرفه ای ارائه شده است.
وی ادامه داد: 28 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و 601 آموزشگاه آزاد در استان وجود دارد که به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای مبادرت می کنند.
نماینده گفت: در سال گذشته 19 هزار و 364 نفر در رشته های و حرفه های متنوع در اموزشگاه های آزاد استان آموزش دیده اند.
وی اظهار کرد: در تمامی مراکز دولتی و 558 آموزشگاه آزاد جهت آموزش دوره های مورد نیاز بانوان ارائه می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: در بحث آسیب های اجتماعی برای 940 زن زندانی در استان آموزش های لازم ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای حضور در کنار دانشگاه هاست، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که با دانشگاه های استان داریم شش هزار و 690 دانشجو در بخش مهارتی و تخصصی به صورت عملی و فنی آموزش دیده اند.
نماینده با اشاره به برگزاری المپیادهای مهارت فنی گفت: در سال گذشته 181 نفر از بانوان در بخش استانی این المپیاد شرکت کردند که از این تعداد 13 نفر پذیرفته شدند و یک نفر نیز به مسابقات کشوری اعزام شد.
وی افزود: عمده ویژگی های آمزش های فنی و حرفه ای این است که امکان آموزش در تمامی رشته های حتی تخصصی ترین و فنی ترین رشته ا مثل تراشکاری و مکانیک وجود دارد و اگر تعداد متقاضی آموزشی به 12 نفر برسد این دوره های برگزار می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.