مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از شروع برداشت محصول سیر از مزارع این شهرستان خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید حسنی در این خصوص اظهار کرد: با فرارسیدن خرداد ماه، بهره‌برداران سیرکار شهرستان آذرشهر کار برداشت محصول از مزرعه‌های سیر شهرستان را آغاز کردند.
 
وی در حاشیه‌ی بازدید از ناحیه‌های سیرکاری این شهرستان، بیان کرد: میانگین سیر برداشتی شهرستان در هر هکتار زمین زراعی 14 تن می‌باشد که سطح زیرکشت این محصول 400 هکتار برآورد می‌شود و بخش گوگان به ویژه شهر تیمورلو سهم عمده‌ای از این میزان تولید را به خود اختصاص داده است.
 
حسنی افزود: تیمورلو و ناحیه‌های اطراف آن به صورت قطب سیر درآمده است، گاهی در بازار روز شهر تیمورلو به مدت یک ماه، میزان فروش روزانه محصول بالغ بر 300-200 تن می‌شود.
 
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر ادامه داد: بازار سیر تیمورلو محل خرید و فروش سیر تولیدی منطقه از جمله تیمورلو، گوگان، دستجرد، قراغیل، عجب شیر، میاندوآب و شاهین دژ به دو صورت علفی و دست چین شده است.
 
وی با بیان این نکته که برداشت سیر از 10 خرداد ماه در شهرستان شروع و تا 10 تیر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان منابع آبی کشاورزی و خشکسالی در سال‌های اخیر، کشت سیر در این منطقه کاهش داشته است.
 
وی گفت: این موضوع، اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری و مکانیزاسیون را ضروری می‌کند.
 
حسنی محصول سیر شهرستان را از نوع قرمز اهوازی اعلام کرد و افزود: محصول سیر شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای انبار کردن و نگه‌داری بسیار مناسب و باصرفه است، مساعدت جهادکشاورزی شهرستان به سیرکاران، ارایه‌ی آموزش و مشاوره‌های فنی به بهره‌برداران، کنترل و پیشگیری از آفت‌ها و بیماری‌ها، توصیه‌های فنی برای بهره‌گیری صحیح از کودهای طبیعی و کاهش مصرف سموم دفع آفات بوده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.