جلیل اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور اصلی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان بر اساس شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری خواهد بود.
وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی، تربیتی، بصیرتی، آموزش مهارت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و علمی، مهارت های خدماتی ، برنامه های اردویی و گروهی و نیز آموزش مهارت های اقتصادی، تولیدی و اشتغال زایی، محورهای اصلی فعالیت های مراکز غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این شهرستان است.
وی از ایجاد پایگاه تابستانی خانواده ویژه اولیای دانش آموزان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این پایگاه با هدف اجرای آموزش های همگانی، آموزش مهارت های زندگی و مسائل مربوط به فضای مجازی برای اولیای دانش آموزان در تابستان امسال ایجاد می شود.
وی گفت: اجرای برنامه های متنوع با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان و نیز برگزاری تورهای گردشگری یک روزه مراغه شناسی از اولویت های کاری کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن ها و پایگاه های تابستانی در این شهرستان است.
وی افزود: از اواخر فروردین ماه امسال نیز در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، 10 هزار نفر از دانش آموز این شهرستان از امکانات و اجرای برنامه های اردوگاه فرهنگی، تربیتی و تفریحی المهدی (عج) این شهرستان بهره مند شده اند.
وی با اشاره به اجرای برنامه های ورزشی برای دانش آموزان در تابستان امسال گفت: در تابستان امسال مراکز ورزشی آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در 17 رشته ورزشی به ارائه خدمات می پردازد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مراغه در سال 95 توانسته بود در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان گذشته با ایجاد 112 پایگاه ، رتبه اول آذربایجان شرقی را به خود اختصاص دهد.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.