به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز چهارشنبه در جلسه کار گروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی هشترود اظهار کرد: سلامت غذایی یکی از مهم ترین مقوله های مورد توجه کارگروه بوده و با هر گونه اقدامی که سلامت غذایی مردم را تهدید کند به شدت برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شغل بیشتر مردم منطقه دامداری است و منطقه مستعد برای انواع بیماری های دامی است گفت: اکیپ های بهداشتی و دامپزشکی شهرستان آماده مبارزه با انواع بیماری هی دامی هستند.
مستفید همچنین به طرح فاضلاب شهری هشترود اشاره کرد و گفت: متاسفانه فاضلاب شهری هشترود به رودخانه داخل شهر سرازیر می شود و بیشتر کشاورزان نیز از آب این رودخانه برای آبیاری صیفی جات و باغات استفاده می کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت شهرستان 60 هزار نفر است که با شروع فصل تابستان این جمعیت 3 برابر می شود و جمعیت ساکن در سایر شهرها که هشترودی هستند به این منطقه می آیند و این امر موجب بروز مشکل در تامین آب شرب روستایی می شود که امیدواریم با شروع به کار مجتمع آبرسانی کوهسار، این مشکل برطرف شود.
جواد بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان در سال گذشته با 422 مورد حیوان گزیدگی بالاترین مورد را در استان برخوردار بود گفت: 112 مورد نیزتب مالت در سال گذشته در شهرستان گزارش شده بود اما خوشبختانه تاکنون گزارشی در این مورد وصول نشده است.
این شهرستان با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.