رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای قیام ۱۵ خرداد، گفت: ثمره‌ی قیام ۱۵ خرداد،  انقلاب اسلامی بود.
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در سال ۴۲ جمعی از انسان‌های مومن و متدین، در روزگار غربت و خفقان به ندای "هل من ناصرا ینصرنی" حضرت امام(ره) لبیک گفته و برای حفظ عظمت و آزادی کشور جانشان را نثار کردند.
وی با تاکید بر اینکه شهدای قیام ۱۵ خرداد، شالوده‌ی انقلاب را پی‌ریزی کردند، گفت: این انسان‌های پاک قیام کردند تا نهضت اسلامی تداوم یابد و روز به روز نیز شعاع دایره‌ی انقلاب زیادتر شده و با خون شهدای ۵۷ عجین شد، تا اینکه در ۲۲ بهمن این قیام‌ها نتیجه داد.
وی خاطرنشان کرد: همه‌ی شهیدان بر گردن ما حق دارند اما شهدای ۱۵ خرداد از "السابقون السابقون" بودند که در قرآن نیز بدان اشاره شده است؛ این شهدا در دوران حیات پیامبر(ص) بر حمایت از پیامبر اسلام(ص) سبقت داشتند، از این رو ارزششان بالاست و شهدای ۱۵ خرداد نیز که در شرایط سخت و خفقان جامعه در مسیر حق شهید شدند از این نوع شهدا بوده و حق ویژه‌ای بر گردن ما دارند.
حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: خون شهدای انقلاب از قیام ۱۵ خرداد گرفته تا ۲۲ بهمن ماه، ریشه‌های درخت انقلاب را تنومند کرد تا اکنون این انقلاب مقدس به ما برسد و امروز به برکت انقلاب اسلامی، آزادی، استقلال، تکریم دین و قرآن، عزت و امنیت به ارمغان آمده و ما وظیفه داریم که یاد و خاطره ی این شهدا را گرامی و اندیشه‌هایشان را نشر دهیم.
وی خاطرنشان کرد: پیام ۱۵ خرداد این است که ما باید همواره در صحنه باشیم و با چنگ و دندان از نعمت والای انقلاب نگه‌داری کنیم و این امانت الهی و ثمره خون هزاران شهید و تلاش‌های امام(ره) را حفظ کرده و به نسل آینده انتقال دهیم تا آیندگان نیز مراقب انقلاب اسلامی باشند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: باید حافظ انقلاب باشیم تا عظمت، خوداتکایی، استقلال و امنیت موجود در کشورمان همواره حفظ شده و دشمن با کج فهمی فکر طمع در ذهن نپروراند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.