حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار با استاندار و مدیران اجرایی آذربایجان ‌شرقی، بر ضروت توجه ویژه به تحقق فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی تاکید و اظهار کرد: اقدام بسیار ارزشمندی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی در استان انجام شده و وزرای مختلف هم سفرات متعددی برای پیگیری موضوعات مربوطه به تبریز داشته اند.
وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی باید همه مسئولان و مردم در راستای تحقق بیش از پیش آن در استان و کشور تلاش کنند.
آل هاشم با بیان اینکه انتظار داریم دولت دوازدهم به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته باشد، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی الزامات متعددی دارد که یکی از مهم ‌ترین آنها، نهادینه شدن فرهنگ جلوگیری از اسراف و تبذیر در کشور است.
وی با اشاره به توصیه های مهم رهبری درباره اهمیت توجه مسئولان به تولیدات داخلی و ملی، گفت: این مهم زمانی محقق می‌ شود که کیفیت تولیدات ملی افزایش یابد وگرنه مردم اقبالی به استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی نخواهند داشت.
آل هاشم، وابستگی اقتصاد ملی به نفت را سمی مهلک برای آینده اقتصاد ایران دانست و افزود: باید تلاش‌ها برای قطع این وابستگی افزایش یابد، هرچند در سال های اخیر دولت و مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی انجام داده اند.
وی ادامه داد: وابستگی اقتصاد ایران به نفت یکی از توطئه‌های شوم رژیم سابق بود و بهتر است برای از بین بردن این بلای اقتصادی تلاش ‌های بیشتر و عملیاتی ‌تری انجام شود، چرا که وابستگی صرف اقتصاد کشور به نفت، یک خیانت ابدی است.
امام جمعه تبریز بر لزوم توجه دولت دوازدهم به مقوله اشتغال زایی تاکید کرد و گفت: اگر مشکل اشتغال کشور حل شود، استعداد جوانان در زمینه های مختلف روز به روز شکوفاتر می شود.
آل هاشم از تلاش های مدیریتی استان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و با اشاره به رفاقت طولانی خود با استاندار آذربایجان شرقی، گفت: دکتر جبارزاده یکی از نیروهای ارزشی است و در این مدتی که مدیریت استان را بر عهده داشته اند، توانسته با اقشار مختلف جامعه تعامل صحیحی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان‌ شرقی نیز در این دیدار هدف اصلی از این دیدار را اعلام آمادگی مدیریت استان برای پیشبرد اهداف خود با توجه به رهنمودها و هدایت‌های نماینده جدید ولی فقیه در استان بیان کرد.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه استان پس از استقرار دولت یازدهم، گفت: به همراه تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها تحقق کامل این برنامه را سرلوحه اهداف و برنامه‌های خود قرار داده ‌ایم و تلاش می ‌کنیم هرماه یک دوازدهم برنامه‌ها را اجرا کرده و با تمام توان به سوی اجرای کامل برنامه‌ها پیش رویم.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم یکصد هزار میلیارد ریال پروژه تحویل مردم داده‌ ایم و این موفقیت ارزشمند با همکاری و تلاش‌ های شبانه ‌روزی مدیران دولتی و فعالین بخش خصوصی بوده و این در حالی است که میزان بودجه ‌های عمرانی استان و دارایی ‌های مربوط به تملک دارایی در حدود سه هزار میلیارد ریال است.
جبارزاده با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر انقلاب، اظهار کرد: توجه ویژه به مقوله تولید و اشتغال در استان همچون سراسر کشور در دولت دوازدهم نیز از مهم‌ ترین اهداف و اولویت‌های مدیریت ارشد استان خواهد بود و امیدواریم در برنامه ششم توسعه با افزایش مشارکت و همراهی مردم، اهداف خود را یکی پس از دیگری محقق کنیم.
وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی ‌های به عمل آمده در سال گذشته، آذربایجان شرقی موفق به کسب عناوینی همچون استان برتر در حوزه تحقق اهداف مربوط به اقتصاد مقاومتی شد و امسال نیز تلاش می‌ کنیم این رویکرد را با قدرت ادامه داده و احساس شرمندگی رهبری از بیکاری جوانان را به لبخند رضایت ایشان تبدیل کنیم.
جبارزاده ادامه داد: نگاه عمیق و تحلیلی حضرتعالی به تمامی موضوعات، موجی از شور و شعف در بین اقشار مختلف مردم ایجاد کرده و امیدواریم حضور پربرکت شما در استان، باعث امیدوارتر شدن مردم به نظام و انقلاب اسلامی شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.