فرماندار اهر مدیریت منابع آبی و مصرف بهینه آن را ضروری عنوان کرد و گفت: مشارکت عمومی و مدیریت در مصرف آب به ویژه در زمین‌های کشاورزی پایاب سد ستاخان اهر باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سید محمد عابدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر افزود: به دلیل کاهش بارش‌ها و ذخایر آبی در این شهرستان به خصوص در سدها و سفره‌های زیر زمینی، لازم است با مدیریت اصولی و برنامه‌ریزی مدون به مصرف و استفاده بهینه از آب‌های موجود در بخش کشاورزی توجه کرد تا در روزهای آتی دچار مشکل کم آبی نباشیم.

وی با اشاره به اهمیت آب و نقش حیاتی آن در اقتصاد و کشاورزی این شهرستان و منطقه، افزود: برای مدیریت اصولی آب به مساعدت و همراهی تمامی ادارات، متولیان امر و اقشار مختلف مردم نیاز داریم و تا زمانی که صرفه جویی و درست مصرف کردن آب در بین مردم و کشاورزان نهادینه نشود، همچنان دچار بحران آب خواهیم بود.

فرماندار اهر همچنین از مسئولان خواست برای جلوگیری از مصرف بیشتر آب در بخش کشاورزی جلوی توسعه باغات و زمین‌های زراعی در حریم رودخانه‌ها، سدها و اراضی ملی گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در ادامه این جلسه گفت: طبق قانون به شدت با متصرفین غیرمجاز آب برخورد شده و به پرونده‌های قضایی ناشی از تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه‌ها و حفر چاه‌های غیرمجاز در کمترین زمان و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود .

یعقوب شهبازپور افزود: تمام اعضای شورای حفاظت از منابع آب وظیفه دارند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تصرفات غیر قانونی رودخانه‌ها و استفاده غیرمجاز از منابع آبی سریعاً اقدام و یا به مراجع قضایی اطلاع دهند .

  اسماعیل عطازاده مدیر امور آب شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: از زمان آغاز برنامه طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی تا کنون، در شهرستان اهر ۵۸۹ حلقه چاه غیرمجاز کشف و مسدود شده است که با این اقدام بیش از هفت میلیون و ۸۹۰ هزار مترمکعب در مصرف آب در این شهرستان صرفه جویی شده است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.