به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان افزود: عجب شیر و بسیاری از مناطق این شهرستان در مقابل بروز و وقوع بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و سایر حوادث آسیب پذیر هستند از این رو دستگاه های اجرایی باید در برنامه ریزی ها و فعالیت های خود به اصول پدافند غیرعامل توجه کنند.
وی آمادگی و توانمند سازی شهروندان در برابر بلایای طبیعی را یکی از راهکارهای نهادینه شدن پدافند غیرعامل در شهرستان دانست و افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر شهرستان در برابر تهدیدات و نظارت بر رعایت اصول پدافندی در اجرای طرح های عمرانی از مهترین وظایف اعضای کمیته پدافند غیر عامل عجب شیر است.
وی با اشاره به حادثه سیل روستای چنار که قابل پیش‌ بینی در حوزه پدافند غیرعامل بود گفت: در مقابله با حوادثی که به هر سبب غیرقابل پیشگیری هستند اقدامات باید به گونه ‌ای باشد که خسارات اینگونه حوادث به حداقل برسد.
فرماندار عجب شیر عنوان کرد: هر دستگاه اجرایی موظف است رابط پدافند غیرعامل خود را به منظور حضور در جلسات به فرمانداری معرفی کند و این رابط باید تا جایی که ممکن است ثابت و مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل باشد.
وی گفت :آموزش و فرهنگ سازی یکی از راه های ضروری در پیشگیری است و این مهم با هدف افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌ پذیری، تداوم فعالیت‌ های ضروری، تسهیل مدیریت بحران، ارتقای پایداری ملی در برابر انواع تهدیدها باید در دستور کار دستگاه های اجرایی عجب شیر قرار گیرد.
مراثی خواستار شناسایی نقاط آسیب پذیر شهرستان ظرف یک ماه آینده شد و اعلام کرد: اعضای شورا گزارش کلیه اقدامات را تا پایان هر ماه به فرمانداری اعلام کنند.
وی تصریح کرد: لازم است دستورالعمل‌ های پدافند غیرعامل را به صورت جدی پیگیری کنیم و خدمات را به گونه ‌ای ارائه دهیم تا در مواقع اضطراری و بحرانی خطرات حوادثه را به حداقل برسانیم.
وی اضافه کرد: احداث انبار تجهیزات و نیاز‌های مردم برای مواقع بحرانی و احداث راه جایگزین در مواقع حساس باید در اولویت اقدامات تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.